Avatar billede kongejens Nybegynder
02. november 2004 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lyd på hjemmeside

hej alle

jeg er ved at lave et site, hvor der som på at grimme hjemmesider skal være en lille lækker melodi!- men hvordan får jeg den til at blive ved med at spille selvom man "går" videre ind på siden?

på forhånd tak

- Jens
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2004 - 19:59 #1
Så vidt jeg ved, så kan du på ingen måde få den til at spille kontinuerligt uden at bruger skal downoade den og selv spille af mens han er på dit site.
Meloadien vil starte forfra hver gang han henter en ny side, hvis altså melodien ligger på den side han henter.
Avatar billede kalp Novice
02. november 2004 - 20:02 #2
Har været på sider før hvor lyden bliver ved med at køre... vil tro de brugere en cookie til at gøre det med
Avatar billede freeman Nybegynder
02. november 2004 - 20:06 #3
Hmm... du kunne jo opbygge siden en en frame(ramme), hvor den ene frame f.eks. er 1x1 i størelse og så så scrool, border osv fra... Så kan du i den lille frame(som ikke kan ses, smide din musikfil. Den side vil så aldrig blive ændret når man går rundt på din side, da det viderne bliver åbnet i den store frame..

Kan du følge mig ??
Avatar billede freeman Nybegynder
02. november 2004 - 20:13 #4
Eks.:

lav en index.html, og smid følgende eller lign i:
<html>

<head>
<title>Eksempel</title>
</head>

<frameset rows="*,1%">
    <frame name="hovedramme" target="fodnoter" src="index1.htm">
    <frame name="fodnoter" src="lyd.htm">
    <noframes>
    <body>

    <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>

Efter den laver du en index1.html og der er startsiden så til dit website. Så laver du en side kaldet lyd.html og smider din lydfil ind i den...

Og så skulle det gerne virke :o)

Jeg indrømmer at det måske ikke er den bedste løsning, men jeg kan ikke lige komme på andre måder. Og det virker jo trods alt..
Avatar billede kongejens Nybegynder
02. november 2004 - 20:13 #5
næh.. ikke helt.. men det med cookien lyder fornuftigt- but how?
Avatar billede kalp Novice
02. november 2004 - 20:26 #6
Jeg kan godt lede efter det og se om jeg kan finde det, men ellers håber jeg mit halve svar kunne hjælpe dig på sporet:)
Avatar billede kongejens Nybegynder
02. november 2004 - 20:27 #7
jeg prøver lige freemans - om det virker optimalt etc
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2004 - 21:00 #8
-->Freeman

Ja da selvfølgelig, det må da kunne fungere.