Avatar billede king-at-run Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min computer skratter efter lidt tid.

Hej Eksperter

Jeg har et problem med min lyd på min computer. Hvis jeg ser en film begynder den at skratte og forvrænger lyden efter ca. 10 min. Hvis jeg så genstarter den afspiller jeg bruger bliver lyden fin nok igen i ca 10 og så samme problem. Den er også begyndt at gør det når jeg spiller musik i WinAmp, men gør det ikke i Windows media player.
Jeg har et ASUS A7N8X Deluxe bundkort med onboard lydkort. Kan det være lydkortet der er gået i stykker?

På forhånd tak.
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2004 - 17:27 #1
nej, men måske driveren.
find driveren frem. ligger sikkert på den cd der fulgte med bundkortet.
afinstaller alt vedrørende lyden i tilføj fjer...
find kortet i enhedshåndteringen - slet det.

genstart maskinen, reinstaller driveren.

evt kan du ligge din xp cd i drevet og skrive følgende kommando i kør.

sfc /scannow  husk mellemrum før /

tjekker og retter vigtige systemfiler.
Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 15:20 #2
jeg synes nu mere det lyder som om der ligger noget i baggrunden og kører som der forstyrer afspillerene... Hvis det var driverne ville de gøre det fra starten og også gøre det i media player..
Jeg vil foreslå at du afslutter hvad du har kørende af unødvendige programmer...

WINAMP: -de nyere versioner af winamp er sindssygt krævende i forhold til de gamle -en af de ting du kan gøre for at ændre det faktum er at markere winamp, klikke ctrl+p og vælge skins, og vælg det gamle look...
Det skulle tage en smule -men ved ikke om det er nok...
Avatar billede king-at-run Nybegynder
02. november 2004 - 16:24 #3
Jeg har haft den samme winamp kørende i snart et årstid hvor der ikke har været problemer?
Avatar billede king-at-run Nybegynder
02. november 2004 - 16:28 #4
...problemet er kommet lige pludselig...Jeg mener ikke jeg har pillet ved noget specielt der kan være årsagen :-)
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2004 - 19:34 #5
prøvede du mit forslag
Avatar billede bobmarley Nybegynder
03. november 2004 - 14:16 #6
Min har lige begyndt på det samme.. kan det være et eller andet virus, eller spyware der har smadret lyden?
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:34 #7
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten