Avatar billede svend_larsen Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:16 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen går ud når jeg installere grafikdriver

Når jeg installere en driver til mit grafikkort slukker min skærm bare. Mit kort er et asus ti4600 og skærmen en Syncmaster 957p. jeg har prøvet med forskellige drivere: Nvidia 65.73 Xp, nvidia_wxp_omega_15672, 52.16_win2kxp_international_whql og 66.77_win2kxp_english_whql. Jeg har haft dette problem i ca. 1½uge, og idag prøvede jeg så at formatere, men problemet er her stadig, kan det være en virus der har overlevet formateringen?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 18:22 #1
Du skal have AGP driver indstalleret.
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 18:25 #2
Du må have en cd til bundkortet, indstaller alle drivers til det.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:34 #3
Jeg tror ikke,problemet ligger der.
Start-->kør--> skriv DXDIAG, og du kan se DX version. DX9c?
Prøv at afinstallere dine gl. grafikdriver i tilføj/fjern programmer,inden du installer en ny.

Hvis det skulle være nogle resistente driverrester:
http://www.drivercleaner.net/
Vigtigt, at du læser readme filen inden.
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:22 #4
Ja jeg kører med DX9c nu, er dette problemet? i så fald, hvordan får jeg fat i 9b igen? og hvordan afinstallere jeg 9c?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 20:44 #5
GF Ti kortet kører ikke med directX 9
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
30. oktober 2004 - 23:54 #6
Hvordan får jeg directX 9c afinstalleret igen? når jeg prøver at installere en af de ældre versioner igen, siger den bare at der ikke er nogen grund til det, da jeg allerede har en nyere version...
Avatar billede zenze Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:00 #7
Som "k." skriver, så skal du først afinstallere de grafik-drivere, som du benyttede til dit tidligere grafikkort, før du kan installere nye.
Dernæst kan du sagtens installere DirectX 9 uden det kommer til at influere på funktionaliteten. Systemet og grafikkortet vil blot anvende driverne med de indstillinger, som det er i stand til at udnytte.
"peet49" skriver at du inden installationen af grafik-drivere skal installere software til bundkortet, deriblandt til AGP-porten. Hvis du ikke har gjort det, vil det heller ikke komme til at fungere.
Altså: Ud med de gamle drivere i med grafikkortet, så installation af nye drivere, for selvfølgelig har du AGP-porten installeret, hvis du bare skal have skiftet grafikkort.
Hvis du derimod installerer styresystem på en formatteret harddisk, så er det først INF-filerne til bundkortet, dernæst AGP-drivere, så DirectX og til sidst drivere til grafikkort.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:51 #8
Tak, Zense.

Der er ikke noget i vejen for, at have DX9 installeret plus GF 4600. Det vil virke.
EMM er der ikke nogle problemer med DX9c plus 4600 hellere.

#peet: DX9 effekter understøttes ikke, men kortet er kompatible, dvs. vil fungere fint med DX9c.
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 20:25 #9
Der findes vira, der gemmer sig i memory, de fjernes ikke ved formatering.
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:38 #10
Jeg har hele tiden haft AGP driveren installeret...
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 20:39 #11
Det er ingen garanti.
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:24 #12
HVad skal jeg gøre hvis det er en virus?
Avatar billede peet-49 Novice
01. november 2004 - 08:30 #13
Kør en OnLine scan
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. november 2004 - 05:27 #14
Læser mere og mere at der er problemer med de nyeste driver og 4200/4400/4600 kort,
hvor 45.03 drv eller 45.23 drv. burde afprøves.
Fandt du ud af noget ?
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
16. november 2004 - 23:07 #15
Nej, jeg har ikke set mere på den, pga lektier... men prøver at se på den igen næste weekend...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. november 2004 - 22:56 #16
k.