Avatar billede svend_larsen Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

3 computere på 1 dynamisk ip?

Kan man have 3 computere på 1 dynamisk ip på samme tid med en router?, eller skal man have 3...
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2004 - 15:27 #1
Det kan du sagtens, hvis din router kan lave NAT (network adress translation) så kører du interne adresser på indersiden og den ene dynamiske på ydersiden
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:29 #2
Vil det køre langsomere end hvis det var en fast ip?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2004 - 15:31 #3
Slet ikke. Med fast IP er det også en fordel at kører nat, det skjuler strukturen på dit interne net.

Eneste potentielle problem er at det er lettest at have web server på en fast IP adresse (om det kan lade sig gøre på dynamisk ved jeg faktisk ikke)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:33 #4
bufferzone, til det kan anvendes dynsnds eller lign.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2004 - 15:44 #5
Jeg tror du mener dyndns og uden at vide præcist hvad dyndns er vil jeg sige at det helt kommer an på hvad du vil.

Så længe du har dit indterne net og brugerne på dette net bare skal kunne gå på nettet med de ting de normalt gør er der, som jeg ser det ingen problemer.

Problemerne opstår, igen som jeg ser det, når du vil udbyde tjenester på nettet. opstiller du f.eks. en webserver på nettet som jeg f.eks. skal tilgå vil dynamisk IP være et problem.

Der findes flere DNS services derude, også gratis se f.eks. www.gratisdns.dk, hvordan disse håndtere dynamiske IP adresser ved jeg ikke, jeg foreslår at du kontakter dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2004 - 15:45 #6
ahhh nu så jeg at det var en kommentar fra hmortensen. Det kunne løse problemet, hvordan det virker ved jeg ikke
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:14 #7
bufferzone, det var bare en lille side kommentar til det ang egen webserver :)