Avatar billede daniel24 Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

find and replace

Jeg har en hjemmeside som ikke er lavet i frames så hver gang jeg skal ændre et punkt i en menu bliver jeg nødt til at åbne alle siderne (35 stks) og ændre dem seperat. Der må være en nemmere måde at gøre dette på?

Jeg tænkte på noget lignende som "find and replace". Jeg har en menu hvor der er et menupunkt der hedder presse som linker til "presse.htm", deværre har jeg glemt at skrive "htm" så der bare står at den linker til "presse"

Hvordan ændrer jeg det nemmest på alle sider?

1000 tak for hjælpen

Venlig hilsen

Daniel
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:45 #1
Åpen et dokument

gå i Code Wiev

Marker <a href="presse">presse</a>

Højre klik og vælg Find And Replace

Find In: Entire Current Site
Search : Source code
Find : <a href="presse">presse</a>
Replace : <a href="presse.htm">presse</a>

tryk så : Replace All
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:46 #2
Hvis du har mulighed for en server teknologi, som fx php eller asp, kan du inkludere dine sider, så du kun har en side med menu, som vil blive vist på alle sider vha. af inkludering.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:46 #3
Du kan også trykke Find All, for at checke at der ikke sker fejl
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:22 #4
-->daniel24

hmortensen siger noget du måske skulle overveje, hvis du ikke bruger Templates.
Selv om du bruger Templates, så er include løsningen den nemmeste og hurtigste opdaterings løsning, dog giver det lidt begrænsninger i Design Wiev i DW
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:04 #5
Jeg plejer at lave siden som den skal være statisk først, og så deler jeg den op i små eneklte filer, som så blir inkluderet, som siden blir hel igen.