Avatar billede lineriber Praktikant
29. oktober 2004 - 19:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Valg af program til opbygning af hjemmeside

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside, men er helt nybegynder. Jeg havde tænkt mig at bruge Frontpage, men er ikke sikker på at den kan de ting jeg skal bruge:

- Fremhævelse af en "menu/knap", så man kan se i hvilken menu man i øjeblikket befinder sig på hjemmesiden
- Søgefunktion så man kan søge på et ord på hele hjemmesiden
- Pop-up-billeder når man trykker på fx et ord (altså så et nyt vindue åbnes)

Jeg mener at have fået at vide at de ovennævnte ting har noget med javascript at gøre, men som sagt ved jeg ikke en s... om dette emne, så hvis der var nogen der kunne forklare mig det ville det være super godt (husk at skive det så en begynder forstår!).

Håber på hurtig hjælp

Mvh Line Riber
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2004 - 16:42 #1
hvis du absolut vil bruge et program tror jeg at du kommer længere med Dreamweaver - men jeg tvivler på at du vha det let kan løse alle dine problemer.

en søgefunktion laves fx normalt vha et serverside-sprog som asp eller php - og dette håndkodes normalt.
Avatar billede lineriber Praktikant
18. juli 2005 - 19:01 #2
luk