Avatar billede martin_moth Mester
29. oktober 2004 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Enkelte sider i dokument i landscape, andre i portrait

Side 1,2,3 skal være normalt "portrait" format, side 4 skal være "landscape, og resten portrait.

Altså skiftende liggende/stående papir. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:01 #1
Ved at indsætte sektionsskift i dokumentet. Indsæt> Sideskift - Sektionsskift.

Jeg er dog ikke sikker på om det også kan udskrives i en arbejdsgang - tjekker lige.
Avatar billede stieper Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:02 #2
Det er ret simpelt.
Når du under normale omstændigheder ændrer fra portrait til landscape, har du kun 2 muligheder under sideopsætning "brug på hele dokumentet" eller "brug på resten af dokumentet".

Hvis du markerer de sider du skal have ændret, vil du se, at punktet "brug på resten af dokumentet" har ændret sig til "brug på markeret tekst". Vælg dette punkt, og nu er det kun de markerede sider der skifter "orientation".
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:14 #3
Jo, jeg mener det skulle være muligt også at udskrive i en og samme arbejdsgang - selvfølgelig forudsat at din printer vil være med :^)
Avatar billede hexya Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:15 #4
Prøv selv, mellem de første to sider, der skifter orientering.
Avatar billede martin_moth Mester
29. oktober 2004 - 16:07 #5
Tak