Avatar billede syserror Nybegynder
09. marts 2001 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af søgefunktion ?

Jeg kunne godt tænke mig at der blev lavet lidt om på søgefunktionen her i Eksperten.

Problemet er at man kun kan søge på ord med over 4 karakterer. Der er jo mange ord som f.eks. ASP, PHP, ICQ, IRC, IIS, PWS osv. der kun er på 3 karakterer, og det er temmeligt irreterende at man skal sidde og kigge alle spm. igennem i flere kategorier når der findes en søgefunktion (Som bare ikke kan anvendes :( )

Er der stemning for denne lille ændring, eller er det af en eller anden praktisk årsag, umuligt at gennemføre ?

\' SysError \'
Avatar billede kapla Nybegynder
09. marts 2001 - 21:55 #1
Meget god ide
Avatar billede delphidaner Nybegynder
09. marts 2001 - 22:01 #2
I mellemtiden kan du jo bruge www.google.com til at søge med. Da jeg søgte efter ICQ på Eksperten i går søgte jeg efter \"ICQ site:eksperten.dk\" på Google og fandt det jeg søgte :)
Avatar billede syserror Nybegynder
09. marts 2001 - 22:04 #3
delphidaner > Ja, men KUN i mellemtiden, for det er sq lidt bagvendt at man skal over på Google for at søge på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 17:17 #4
Så kan jeg da lige benytte lejligheden:

Søgefunktionen på Eksperten er pinlig dårlig. Der er alle gode grunde til, at Eksperten skulle have en advanceret og pålidelig søgemaskine.

Værdien af oplysningerne i Eksperten udnyttes ikke til fulde med den ringe søge-service, der er nu. Gamle indlæg er Ekspertens største værdi. At man ikke kan søge fornuftigt i dem, er langt fra smart.

Man burde iøvrigt tro, at en community bestående udelukkende af IT-nørder burde indeholde en bare rimelig søgefunktion.

Der kan ikke være tvivl om at Andreas og Jacob ved at søgefunktionen er elendig. Og de ved også, hvad der skal til, for at den bliver i orden.
Grunden til at det ikke bliver lavet, kan man jo også regne sig frem til:
Tid & penge.

Men beklageligt er det nu - for Ekspertens skyld.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
19. marts 2001 - 16:43 #5
Done ! Der kan nu søges på 3 karakterer. Søgningen bliver bedre, men det er krævende. Der er efterhånden enorme mængder info. som skal indekseres og gøres søgevenlige....!