Avatar billede almigo Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:21 Der er 5 kommentarer

Agp 8x?

Hej folkkens.
Jeg har det problem at mit grafikkort kun kører med 4x agp selvom både bundkort og grafikkort understøtter 8x agp.
Mit bundkort er et Asus-A7V8X og mit grafikkort er et ATI Radeon 9200 256mb-ram 8x apg.

Når jeg går ind i bios står der at den er sat til 8x agp og 256mb-ram, så det er i orden, håber jeg.
Men når jeg så går ind i Indstillinger og ændre den fra 4x til 8x, skal jeg genstarte. Når det er gjort står den stadig på 4x agp...?
Jeg har prøvet at hente de nyeste drivere og det hjalp ikke... :(

Kan I hjælpe eller er der andre som har samme problem?
Hilsen Almigo

Kører forresten med service pack to, hvis det har noget at sige...?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:27 #1
Jeg har nøjagtigt det samme problem, og fandt denne tråd om emnet.
Det ser ud til, at det har mindre at sige, om der køres 4x eller 8x.
http://www.eksperten.dk/spm/494932
Avatar billede freehelp Praktikant
28. oktober 2004 - 16:29 #2
Betyder som victor siger intet mærkbart. De køre på samme volt og du vil ikke mærke nogen forskel
Avatar billede almigo Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:17 #3
Hmm... Kan så ikke helt se det fede i at købe bundkort og grafkort der matcher.
Har læst tråden igennem og jaaa, hjalp squ ikke meget. :)

Nej, jeg begyndte at tænker over problemet med agp hastigheden, da jeg spillede Rome-total war og den laggede når jeg flyttede markøren.
Min comp: 2800+ amd atlon  max 38 celcius
          Asus A7V8X
          512 ddr Samsung 333
          ATI Radeon 9200 8x
          Masser af HD plads
          Og DirectX 9.0c

Kan være den ikke er stor nok, men så er problemet der igen. Min makker har samme bund- og grafkort... OG en 2200+ Amd atlon.
Og af en eller anden grund har han fået sit grafkort op på 8x????

Kan det have noget med mine indstilliger at gøre?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:57 #4
Prøv at slå " fastwrites " fra i bios, hvis det er, og i din graphics driver menu settings. Kunne også være gl. bundkortdriver.
Til sidst kan det være fejlmåling også. Men - forskellen mellem 4x og 8x er lige med null.

Det er nok ikke de første spil du oplever lagging. Dit grafikkort har brede dæk ( 256mb ram ) men en for svag motor til at kunne lave hjulspin ;-)...

At Rome lagger: justér spillets graphic details ned og se om det hjælper. Kig på sidefilen (CRL; ALT DEL ) mens du spiller spillet og kig på silfilens størrelse.Se at windows ( XP? )  er optimeret til programmer, ikke baggrundstjenester eller systemcache.
Definér selv sidefilens størrelse fx. min: 768 max: 768.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:59 #5
sidefilens størrelse, skal der stå.