Avatar billede reginho Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Typografi ændre stil overskrift 1 ved 2x tryk på Enter tasten?

Hej

Jeg har en bruger som sidder med word office 2000. Når han åbner et nyt dokument, og f.eks skriver "Uge 43" med arial, normal, str. 10, så trykker han to gange på enter, fordi han gerne vil have to mellemrum ned til det næste tekst.

Denne handling medfører at "Uge 43" ændrer typografi og bliver til en overskrift 1, str. 16?

Jeg har forsøgt at sætte arial til standard i formater - skrifttype, og håbet at dette ville betyde at normal.dot, (som jeg først antog var problemet), ville rette sig til at den fremover ikke ændrede typografi.

Er der nogen som kan forklare mig hvorfor den ændrer sig samt hvor man slår ændringen til/fra?

Mvh
Reginho
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2004 - 14:14 #1
Under funktioner - autokrrektur. Autoformat under skrivning. Fjern fluebenet fra "Overskrifter" eller "Indbyggede oveskrifter". Jeg kan ikke huske præcis hvad det hed i 2000.
Avatar billede reginho Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:27 #2
hej

Jeg har lige testet det på min egen computer, og der virker det præcis som du skriver. Kan du ikke lige smide et svar, så får du point.

Ved du i øvrigt hvorfor der er en funktion der hedder indbyggede overskirfter, samt evt. hvad den bruges til?
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2004 - 14:30 #3
Man kan bruge den til at lave overskrifter med på en nem måde. Altså skriv en linie og tryk to gange på enter. Så behøver du ikke selv formatere som overskrift.

I stil med de tilsvarende genveje til at lave vandrette linier, automatiske punktopstillinger og hurtige tabeller.
Avatar billede reginho Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:31 #4
Ok. Har aldrig stødt på denne feature før, så den har undret mig en del.. Tak for hjælpen.
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2004 - 14:35 #5
Velbekomme. Tak for point.