Avatar billede kokoko Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:08 Der er 8 kommentarer

Er der en nem måde at ændre noget på alle sider på en gang?

Jeg skal hjælpe en som har en hjemmeside som er lavet i frontpage med at få den ændret. Kender ikke selv noget til frontpage.

Mit spørgsmål er om der findes en nem måde at ændre noget (fx. baggrund eller farver) på alle sider på en gang istedet for at skal ind på hver side og ændre dette. Siden er lavet uden css så der er ikke bare en enkelt css fil jeg kan ændre.

På forhånd tak
Avatar billede madshammer Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:11 #1
Det mener jeg ikke... Du må simpelthen ind i hver fil og rette farven... Det kan gøres en del nemmere ved brug af wordpad, eller notesblokken.
Avatar billede kokoko Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:20 #2
Det var da et helvede.. Hvem kan da finde på at lave en hjemmeside i frontpage?

Håber på nogen kan komme med en løsning.
Avatar billede madshammer Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:24 #3
Med UltraEdit kan du finde, og erstatte en tekst med en anden på flere sider på en gang... Det ville måske lette det lidt?

http://www.download.com/UltraEdit-32/3000-2352_4-10297316.html?tag=lst-0-1
Avatar billede flim Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:25 #4
Det kan ikke gøres uden css...

Men seriøst - css er ikke særlig svært. Synes lige du skulle bruge en time eller to på at sætte dig ind i det
Avatar billede kokoko Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:29 #5
Ok.. det er ikke så meget et problem for mig, men hende jeg skal hjælpe vil gerne lærer at gøre det selv. Og det er jo ikke ligefrem bruger venligt for hende at bruge et program til at søge og erstatte html kode som hun ikke forstår noget af.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent og se om nogen kommer med en løsning. Ellers får du point. Så må jeg jo lave et cms til hende...
Avatar billede kokoko Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:31 #6
Jeg kan skam godt finde ud af css...
Problemet er at hele siden allerede er lavet og der blot skal laves nogle enkelte rettelser i ny og næ. Det er jo vildt at få det hele til at virke med css for det. Det virker jo heller ikke hvis der skal tilføjes nye punkter til menuer på alle sider!
Avatar billede madshammer Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:34 #7
Man kunne jo løse det ved at lave det i frames... Det ville være en engangs indsats.
Avatar billede flim Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:35 #8
Held og lykke :-)