Avatar billede cr Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:52 Der er 10 kommentarer

mit internet virker ikke når jeg har 2 computere tændt?

Hej

Jeg har et lille problem med mit internet.

Jeg har 2 computere som begge kører windows xp. De er forbundet til internetet via en adsl router med switch i.

Indtil nu har jeg aldrig haft problemer med at disse to computere kan være på nettet samtidgigt. Men efter at jeg har geninstalleret den ene er det begyndt at ske noget mærkeligt. Så snart jeg tænder denne nyinstallerede computer kan ingen af de to computere længere komme på internetet. Det er som om den blokker forbindelsen eller noget (den kører windows xp pro sp1).

De to computer kan godt se hinandne i netværket og jeg kan overføre filer imellem dem.

Så snart jeg slukker den nyinstallerede computer kan den anden komme på nettet igen??

Nogen ideer om hvad der går galt? Jeg synes jeg har installeret alle ting som jeg plejer (default) og har aldrig haft et lignende problem.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 12:58 #1
Har du tjekket at du ikke har fået givet dem samme ip-adresse?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:59 #2
Prøv at tjekke om begge maskiner har en mac-adr og en ip adr som ikke er ens.

ipconfig /all
mac adr står under fysisk adresse
Avatar billede cr Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:08 #3
begge maskiner har forskellige ip addresse. Og jeg har også forsøgt at tildele den ny installerede maskine en fast ip. Det hjalp ikke.

Endnu en sjov observation jeg lige har gjort. Når jeg har startet den nye maskine op kan jeg surfe på dem begge i et par minutter inden forbindelsen dør??? Det bliver mere og mere underligt.

Jeg er igang med at virus checke begge maskine bare for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:12 #4
Hvad med mac-adr.
Er den forskellig ?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 13:42 #5
Prøv at slukke din router i 30 sec. og tænd så igen jeg tror at fejlen ligger der
Avatar billede serverservice Praktikant
23. oktober 2004 - 19:56 #6
Mac adressen er unok på alle netkort (hvis du ikke selv har moduleret dit netkort) Derfor tror jeg at det enten er netkortet eller kablet der er ikke fungerer rigtigt.
For at fejlfinde så gå i dosprompten og skriv ipconfig /release - derefter ipconfig /renew på den fejlramte pc - hvad siger den så?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:58 #7
dannyboyd, hvordan er det nu lige sis900 opfører sig med win xp's driver ?
den kan ikke aflæse mac adr
Avatar billede serverservice Praktikant
23. oktober 2004 - 20:05 #8
->Hmortensen - det ændrer jo ikke på at macadresserne er forskellige - jeg mente unik før. De læses med ARP , men det kunne da være et driverproblem- det ville jeg dog tro at cr har undersøgt?
Cr- har du prøvet med producent driveren?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:07 #9
Ja, men der sker somregel underlige ting med en mac adr som er: 00-00-00-00-00-00
Avatar billede serverservice Praktikant
23. oktober 2004 - 21:06 #10
enig , men så må vi lige høre fra spørgeren hvad han ser