Avatar billede nimkim Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scroll bar, og så alligevel ik :D

Hej...
Jeg har lige et lille spørgsmål, og det lyder på:
Om man kan fjerne det miderste i en scrollbar, så du kun har trekanterne tilbage....

http://www.test.horsensps.dk/ps/hej.gif <-- der kan i se hvad jeg mener ...

mvh. Kim
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2004 - 12:47 #1
ja - hvis du giver scrollbaren og baggrundensholderen samme farve som baggrunden på din side. http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=232
Avatar billede 3xm Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:55 #2
og husk så at stylede scrollbars kun virker i ie.

=)
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2004 - 05:40 #3
<ole>

Meget vigtig detalje:
Skal man skrive ordentlig HTML/CSS, skal man bruge en DTD, der sætter IE til at overholde standarderne. Det kan man f.eks. med denne:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Bruger man blot:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
overholder IE ikke standarderne og kan bl.a. ikke tolke CSS korrekt.

Når IE ikke overholder standarderne, virker IE's scrollbar-CSS, hvis denne bliver knyttet til BODY-elementet - men det funker ikke, når man bruger den rigtige DTD.

Lægger man CSS på HTML-elementet funker det med begge DTD'er  ;o)

<style type="text/css">
html {
  scrollbar-3d-light-color: #669900;
  scrollbar-arrow-color: #000000;
  scrollbar-base-color: #000000;
  scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
  scrollbar-face-color: #c5c5c5;
  scrollbar-highlight-color: #ffffff;
  scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}
</style>

/mvh
</bole>
Avatar billede nimkim Nybegynder
25. oktober 2004 - 08:35 #4
okay.. nu har jeg prøvet :

<style type="text/css">
BODY{
  scrollbar-3d-light-color: #669900;
  scrollbar-arrow-color: #000000;
  scrollbar-base-color: #000000;
  scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
  scrollbar-face-color: #c5c5c5;
  scrollbar-highlight-color: #ffffff;
  scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}
</style>

.. men når jeg sætter alle til hvid, blir der stadigvæk nogle streger tilbage :( er det muligt at få dem væk?
Avatar billede nimkim Nybegynder
25. april 2005 - 19:55 #5
..