Avatar billede brianringsted Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:39 Der er 3 kommentarer

Vudering, kritik, vejledning, forslag

Hejsa allesammen.

Jeg har fået en vanvittig god ide, og har også arbejdet lidt på den med en del hjælp fra alle jer experter.

Jeg har arbejdet med access i et stykke tid.

Min Database er en fiskebase, jeg har nogle problemer, For det første er det, at jeg kunne godt tænke mig at man kunne via danmarks søkort kunne lægge fiskestederne ind på en nemmere måde ind at loade danmarks søkort ind for at gemme billederne seperat i en mappe. det er for det første meget besværligt og meget tids krævenede.

Man skal kunne se på et kort via et fangststed som man har været på.

Jeg vil også godt kunne skifte et baggrundsbilled til fiskebasen i stedet for at kigge på den kedelige grå.
altså en opstartsform, med mit eget logo, til fiskebasen.
Det skal folk have mulighed for at skifte hvis de vil have et andet.

Det andet er også at jeg ville også godt have at man kunne tage backup af selve fangst tabellen.

Plus at det skulle være muligt at man kunne opdaterer fangstrapporter via internettet. Databasen  skal så kunne lagre de forskellige opdateret tabeller seperat via navn.

Måske skulle der nok også være mulighed for adgangskode til selve fiskebase, eller dens opsætning.

Det er mange ting, men jeg vil godt opfordre alle jer experter til at kigge på designet, og diverse fejl, og muligheder, der kunne være for en professional database som jeg allerede ved at mange andre vil være glade for at bruge.

Så jeg vil godt uploade basen, så i kan kigge på den og giv endelig kritik, og forslag.

Jeg er meget ny i Access med hensyn til programering i vb.

Så vis mig hvordan, da det jo er mig som skal klave den.

Men hvis jeg har problemer, er i meget velkommen til at hjælpe med opsætning, design, forslag.

Jeg giver 200 point til dem som gider at sætte sig ind i denne komplicerede database.

Med venlig hilsen

Brian Jensen
Email: brianj@teliamaial.dk
Avatar billede vb-adversary Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:07 #1
Database? Alle snakker om database, er du sikker på at man ikke kan løse det
med en mere enestående metode?
Avatar billede brianringsted Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:30 #2
Jeg har snakket med mange, og jeg selv ville også syntes at det ville være den nemmeste måde, end at købe en fiskedagbog, som du skal sidde og skrive ind i hånden.

Måske kan det nok gøre mere enkelt, men de fleste som jeg har snakket med som også fisker meget, har efterspurgt sådan en database, med disse muligheder.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
03. november 2004 - 21:23 #3
Er der nogen som får lyst til at kigge lidt på den, da jeg er kørt lidt fast.

De 200 point er for at give og guide mig med noget seriøst, som jeg har beskrevet.

Det er jo mig som skal lave databasen, men jeg er nybegynder i at programer i visual basic, så please hjælp mig.