Avatar billede casp Nybegynder
08. marts 2001 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navigator 3.56 (DOS) og Win2k

Kan ikke få Navigator 3.56 til at få kontakt til Navigator serveren fra en Windows 2000 klient.
Programmet kaldes med: c:\\navi2.exe serverno=1

Så kommer fejlmedd. Navision modtog fejlkoden 35 fra Netbios <Invalid number i NCB_LANA_NUM field>

Havde samme fejl på en Win95 klient, men løste det med at vælge Netbios som default protokol under IPX/SPX, men jeg kan ikke finde nogen steder i W2k man kan sætte sådan et vingeben.
Nogen der kan hjælpe???

/Casp
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
11. marts 2001 - 18:21 #1
For det første er det ikke en god idé at brige navi2 til Win2K, det gik med NT, men 2K - nej. Opgrader til 3.56a

For det andet så har du ikke samme Netbeui LanA adresse. De skal køre på Lana=0 både på arbejdstation og på server.

På en 2k klient sættes LanA ved hjælp af en LanAConfigruator som hentes på MicroSofts hjemmeside på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q265/8/61.ASP

Men gør mig (og dig selv) den tjeneste at bruge Navin i stedet for navi2
Avatar billede casp Nybegynder
16. marts 2001 - 22:16 #2
Karsten. Tak forslaget til hjælp - problemet er løst:

Jeg downloadede Lanacfg.exe til Windows 2000 fra Microsoft. Med dette lille
program kunne jeg tvinge Netbios til at bruge Lana=0, som er det eneste
nummer Navi356a accepterer.
Har erfaret, at det jo i virkeligheden er det der sker når man afinstallerer
alle protokoller og installerer Netbeui som den første. den får så tildelt
Lana=0. Efterfølgende, kan man installere andre, som så bare får nogle andre numre.

/Casp
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
16. marts 2001 - 22:23 #3
Hej Casp

Du har så ret så ret, det undrer mig af Microsoft har fjernet mulighed i gui\'en, men de ville jo gerne have været af med Netb i W2K, men det blev åbentbart ikke i denne omgang, måske i W2k+1 ;-)