Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:15 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Probelmer med Windows Media Player 10

Jeg har oprettet dette spørgsmål på it-svar, men det trækker ud med mht. respons (er ikke nogen kritik af it-svar, har bare ikke tålmodighed til at vente).
Håber der er nogen der vil/kan hjælpe mig.

http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=135749
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2004 - 21:20 #1
Så stil det her???
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 21:24 #2
har du haft SP2 insatll. og evt. fjernet den igen ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=843020&product=windowsxpsp2
Avatar billede gratis Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:25 #3
Har du Systemgendannelse slået til,ka du bruge den.

du finder systemgendannelse her  Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse.Vælg et punkt fra før problemet opstod.Tag backup af dine vigtige filer inden du gør det.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 21:33 #4
måske skulle du prøve at hente en ny herfra:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:33 #5
Jeg kan ikke få installeret WMP 10.

Den har fungeret normalt siden jeg installerede den for nogle dage siden, men pludselig fik jeg flg. besked:
"Filen wmploc.dll har versionsnummeret 10.0.0.3646, hvor 9.0.0.2980 var ventet. Windows Media Player er ikke korrekt installeret og skal geninstalleres" (citat slut)

Efter at have rodet med det et stykke tid, endte jeg så med at have stillet den tilbage til den gamle version (ved ikke hordan).

Jeg har så forsøgt at geninstallere de nye, men det kan ikke lade sig gøre. Hver gang jeg er "færdig" med installationen får jeg at vide, at den ikke kunne fuldføres. Og at jeg skal gøre det igen, men det giver hver gang samme resultat. Hvis jeg efter en mislykket installation klikker på ikonet jeg har i proceslinjen, dukker der en rude op som har vist sig at være til installation af den gamle.

Det er sq så indviklet at jeg ikke ved om jeg har fået det forklaret forståeligt. men ellers så spørg ...

Håber på hjælp - på forhånd tak.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:37 #6
Jeg har ikke/har ikke haft SP2.

Jeg vil ikke bruge systemgendannelse. jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft åbnet WMP, så jeg aner ikke hvornår jeg skal gendanne til. Vil også hellere have løst problemet uden.

haverslev > Jeg har altså ingen problemer med at finde ud af at downloade den.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 21:45 #7
;) tænkte bare om der evt, var en fejl i den du havde DL - thats why ;0)
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:48 #8
Jeg har tilsyneladende fået afinstalleret den gamle WMP tidligere. Den er ikke længere i Tilføj/fjern programmer. Men ovenstående gør sig altså på trods af det stadig gældende.
Der er noget i Tilføj/fjern der hedder Windows Media Format Runtime og to hotfix. Er det på nogen måde interessant?
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:50 #9
Jeg har hver gang hentet den enten via Windows Update eller på en anden Microsoft side
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 21:55 #10
Næ, det har ingen indflydelse."Windows Media Format Runtime og to hotfix"
Men noget andet er: "Den er ikke længere i Tilføj/fjern programmer" - har du kunnet afinstallere derfra ?
Det skulle du eller ikke kunne gøre?
Hvad har du til at ligge i:
"C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:1
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:01 #11
Det vidste jeg ikke, at man ikke måtte. Jeg fjernede den fra Tilføj/fjern fordi jeg ikke kunne installere den nye oven i den gamle som jeg gjorde første gang. I første omgang fik jeg at vide at det ikke var muligt, men efter en genstart var den alligevel væk.

"wmplayer.exe/prefetch:1" Den forstår jeg ikke.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 22:06 #12
En anden ting er, at der kun er "2 Hotfix" installeret - dvs. din computer mangler en hel del opdateringer.
For din egen skyld, tror jeg du skal opdaterer den ;)
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:07 #13
Jeg mente to hotfix med et der til hørende WMP-ikon. Der er mange flere hotfix samlet set.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:09 #14
Men forklar mig lige havd du mente med "wmplayer.exe/prefetch:1".
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 22:13 #15
klik på start > klik på Søg > klik på alle filer & mapper, indsæt teksten: wmplayer.exe  -  i øverste felt, klik på søg.
Den skulle gerne finde 3 stk. og hvis du dobbelt klikker på den øverste skulle den starte op.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:23 #16
Nu har jeg gendannet pc'en til i går, så nu figurere WMP 10 igen i Tilføj/fjern programmer.
Status er så nu som allerførst da jeg opdager at der er et problem. Nemlig at når jeg vil åbne WMP 10 får jeg flg. besked:
"Filen wmploc.dll har versionsnummeret 10.0.0.3646, hvor 9.0.0.2980 var ventet. Windows Media Player er ikke korrekt installeret og skal geninstalleres" (citat slut).
Så hvad gør vi så her fra?
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2004 - 22:24 #17
Har du installeret nogle skins til den. Hvis du har, så prøv at fjerne dem.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 22:25 #18
Hvilken version starter den op på ?
Når du gør dette:
klik på start > klik på Søg > klik på alle filer & mapper, indsæt teksten: wmplayer.exe  -  i øverste felt, klik på søg.
Den skulle gerne finde 3 stk. og hvis du dobbelt klikker på den øverste skulle den starte op.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:26 #19
Den geninstallation den beder om her kan ikke gennemføres.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:29 #20
Ingen skins!

Den finder faktisk fire. Om den normalt starter op når man dobbeltklikker på den første kan jeg jo ikke sige, når jeg ikke kan åbne den. Dobbeltklikker jeg på den får jeg før omtalte besked.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2004 - 22:36 #21
Her er et vildt gæt...

Søg efter filen wmploc.dll på din pc - dem der bliver fundet, tjek i egenskaber efter versionsnummeret og kopier den version du evt. finder der har version 9.0.0.2980 over i c:\windows\system32 mappen - prøv så at starte wmp igen
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:40 #22
Tilføjelse: Kan se at to af de exe'er ens. Der står så bare backup for enden af den ene.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 22:43 #23
der er sket en eller anden ting ??
Men for at rette fejlen og køre version 9 igen:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK.
(husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:44 #24
Den finder tre af de filer. To af dem tilhøre version 10. Ved den ene af dem er placeringen i forvejen angivet til C:\windows\system32
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 22:44 #25
john, havde ikke set du havde skrevet først ;)
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:47 #26
Den sfc /scannow kan vi godt opgive. Den kommando kan jeg ikke køre. Den vil have min Pro-cd selv om jeg har Home. Og der er ingen at de kendte løsninger der virker heller. Det er forsøgt mange gange tidl. i andre forbindelser. Og det er ikke noget nyt - har været sådan altid (desværre).
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:00 #27
Det er vist slut med musik på den pc. :-( Aldrig har jeg i mit liv eget noget, der har givet mig så mange bekymringer som den her lortemaskine.
Avatar billede peekay Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:08 #28
Jeg er tvunget til at afinstallere den WMP 10 i Tilføj/fjern programmer igen. Uanset hvor forkert det så end er. Det er den eneste måde hvorpå jeg kan få den gamle igen. Når den er "afinstalleret" kan jeg genstarte, dobbeltklikke på WMP på skrivebordet og få lov til at installere den gamle igen. Og det var så langt man nåede med WMP.

Og hvad med den gamle. Holder de op med at lave sikkerhedsopdateringer? For så er jeg da virkelig på røven!
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2004 - 23:26 #29
hvorfor installere du ikke winamp istedet for, bruger ikke andet selv, til musik.
http://www.winamp.com/

Video denne, skal ikke bruge codec:
http://www.videolan.org/vlc/index.html
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:36 #30
Holder Microsoft op med at lave opdateringer til den gamle WMP, nu hvor der er kommet en ny?
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2004 - 21:42 #31
Måske ??
Det ved kun microsoft, meeen mon ikke den får lov at leve lidt endnu !
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:00 #32
haverslev > Jeg har jo desværre ikke fået løst mit problem. Men du får 15 point for dit engagement. Ok, eller hvad syntes du ...?
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:33 #33
Okay, jeg går ud fra det er i orden. Hvis du syntes det er for lidt, så lad mig det vide og vi finder vi ud af det.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2004 - 22:34 #34
fint nok, men prøv lige disse alligevel - syntes de er bedre, men er jo en smagssag ;)

http://www.winamp.com/
Video denne, skal ikke bruge codec:
http://www.videolan.org/vlc/index.html
Avatar billede peekay Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:14 #35
Ja okay, jeg kigger på dem.

Det går mig bare på, at have noget på min pc som ikke virker (uanset at der er alternative løsninger). Det er ikke tilfredsstillende.
Jeg høre også til dem der, modsat mange andre, faktisk er meget glad for Microsofts programmer. Her under også Windows Media Player!