Avatar billede kol Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To-sidet formular

Kan man i Word oprette en to-sidet formular således, at side to er en kopi af side 1 og at den tekst, man skriver i side 1 automatisk skrives samme sted på side to?
Hvis ja: Hvordan?
Hvis nej: Hvilket andet program kan anvendes?

Hilsen KOL
Avatar billede rvm Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:13 #1
Før jeg kommet med et svar så må jeg lige vide, hvad der er meningen med 2 ens formularer?
Avatar billede japping Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:15 #2
Er side 2 nøjagtig mangen til side 1 ?
Hvis den er det vil jeg lave en macro til dig, som kopierer hele side 1 over på side 2. Vil du Ha' det ?
Avatar billede kol Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:51 #3
Formålet er at erstatte et formularsæt med gennemslag.
Side 2 skal være identisk med side 1 på få detaljer nær, f.eks. vil jeg på side 2 lave et vandmærke "KOPI"

japping, det er vel ikke lige dét, jeg havde forestillet mig. Mere en side 2 med links til de tilsvarende felter på side 1 og med aut. opdatering.

Måske er 60 point lidt i underkanten, men det er vel ikke det, som er det største problem?
Ellers...

Hilsen KOL
Avatar billede kol Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:38 #4
japping
Ved nærmere eftertanke er det måske ikke nødvendigt at de 2 sider udfyldes parallelt.
Altså din idé med en "kopi-makro" er alligevel ikke så tosset.
Men vandmærket "KOPI" på side 2 er væsentligt. Kan det integreres i løsningen?

Hilsen KOL
Avatar billede rvm Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:09 #5
Hvis det er til brug ved udskrift kan du lave en makro, der udskriver formularen 2 gange. 2 gang indsætter den et vandmærke med ordet Kopi
Avatar billede japping Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:34 #6
Ja, det kan det godt.
Jeg er straks tilbage med en løsning.
Avatar billede japping Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:02 #7
Prøv denne testekombination og test om du kan bruge fremgangsmåden. Hvis du ikke kan optage macroer, kan jeg hjælpe dig med det bagefter.

Der udskrives først en side uden vandmærke og derefter en med vandmærke.

1) File - Print
2) Format - Background - Printed watermark.. - Text watermark - Text sættest til "COPY" - Tryk på "OK".
3) File - Print
4) Format - Background - Printed watermark.. - No watermark - Tryk på "OK".

Løsningen med de 2 sider kan også lade sig gøre, hvis du foretrækker det.
Avatar billede kol Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:31 #8
Japping
Det fungerer udmærket, men jeg startede nu med punkt 2 og sluttede med punkt 1!

rvm
Du foreslog den samme løsning, dog uden fremgangsmåde. det var meningen, at du skulle have haft 20 af pointene, men der blev ingen valgmulighed før alle 60, fut-fut, var smuttet til "japping"
Måske næste gang.

Tak for indsatsen til de implicerede parter.

Hilsen KOL
Avatar billede rvm Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:50 #9
Det er bare helt i orden :-)