Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 11:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksport fra 3dsmax og til AI(Adobe Illustrater)

Jeg ville godt lige vide hvordan man gør som titlen på dette spørgsmål spørg efter.
JEg prøvede at følge punkterne i hjælp filen og det lykkedes ike rigtig. fik bare en masse streger som ikek lignede den firkant som jeg havde lavet til dette forsøg. En anden ting kan man eksporterer hele animationer til ai. Jeg ved man kan med Vecta3D. for jeg ville gerne smide nogen 3d animationer over i Flash.
på Forhånd TAK!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 11:59 #1
Der er en forbindelse imellem 3dmax og swift3d, og swift3d laver swf filer til flash.

http://www.swift3d.com

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 12:09 #2
hoejrup>> swift3d stinker!! Jeg har det!! Så ville jeg hellere lave det hele i 3dsmax og ekportere det. og lige en anden ting *.swf er flash fil. swf = shochwaveflash.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 12:22 #3
Er swift3d virkelig et skod program?

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 12:35 #4
JA i den forstand at det er rimeligt begrænset. hvis man vil lave nogen enkelte firkanter og noget der drejer rundt så er det kanon. Men så vil jeg hellere bruge Vecta3D. Det er bedre. Den kan importere det man har lavet 3dsmax også få det til at roterere rimelig hurtigt. Jeg ved godt at swft kan det samme, men det holder ikke. Hvis jeg bare kunen eksportere direkte til IA kunen Flash nemlig importere det direkte og så kunne jeg rode rundt med animationerne der inde istedet for i swift3d.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 12:46 #5
Tak for oplysningene!

Har du prøvet at eksportere fra 3dmax til illustrator i eps formatet, eps er nemlig et vektor format.

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 12:58 #6
HEY!! Jeg vidste ikke at AI kunne tage det format. Ved du så om man kan tage hele sin animation og ekportere den så den kan bruges i AI? Jeg ved hvis man gør det med f.eks. VEcta3d for man en masse små AI filer for hver frame man har.
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 13:04 #7
Der er bare lige det problem at 3dsmax ikke kan ekportere til esp. Så skal jeg hvertfald have en plugin eller noget. Jeg har nemlig lige prøvet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 13:13 #8
Hvilke export formater understøtter 3dsmax?

Illustrator understøtter bla. DWG, AutoCad DXF, WMF

Flash understøtter bla. Silicon Graphics, AutoCad    DXF

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. marts 2001 - 20:52 #9
JEg har prøvet det og jeg vi likke nøjes med et billed. Jeg vil have alle frames på engang. for jeg gider ikke sidde og tage hverenkelt frame adgangen. Hvis der ikke er nogen der ved det, må jeg bare sætte mig ind i det selv. trist havde ellers lige håbet at dette var stedet hvor man skulle få hjælp. Det plejer ellers altid at komme nogen gode svar og hjælp. ØV! :(
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 23:35 #10
Hvad mener du med en frame adgangen?

Flash er et smart værktøj! Hvis du får 3dmax til at lave fortløbende numre på billederne, så kan flash importere dem alle på en gang. Du skal bare vælge billede01, så spørger flash om du vil importere resten i nummerorden!

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
09. marts 2001 - 07:30 #11
frame=billede Det ved jeg den kan. det er bare det jeg gerne vilel have 3dsmax til at gøre..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 10:34 #12
Der findes en rutine i 3Dmax, der hedder single frame rendering. Men jeg er ikke klar over om den kan sætte numre på billederne. Men de fleste 3D programmer kan håndtere en tilsvarende rutine.

/per
Avatar billede svuppenator Nybegynder
10. marts 2001 - 18:11 #13
OK... det lyder som om det kunne bruges... Nu har jeg ikke brugt 3dmax mere end i et par måneder eller 3, så jeg er ikke helt inde i det.
Avatar billede svuppenator Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:28 #14
Lukker...