Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:34 Der er 20 kommentarer

Xp vil ikke boote

Hej

Efter en lille rokering i mit kabinet vil Windows lige pludselig ikke starte. Den kommer ikke videre ved bootscreenen. Har prøvet fejlsikret tilstand og det virker, men når man vælger fejlsikret tilstand med netværk går den i selvsving igen. Har prøvet systemgendannelse men det hjalp heller ikke. Vil helst ikke til at formatere så er der en anden måde at løse det på?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 12:42 #1
Har du flyttet rundt på nogle af dine kort i PCI soklene eller f.eks rammene eller hvad ?
Prøv at gå i Start, kontrolpanel, system, klik på faneblad Hardware, klik på knappen Enhedhåndtering.  Se efter, om der f.eks er nogle gule udråbstegn.
Hvis ja, så skal du højst sansynlig installere de rigtige driver igen.
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:51 #2
alt er rigtigt instaleret og alt sidder som det sad før på bundkortet. Det eneste der har været afmonteret er cpu, psu og grafikkort.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 12:53 #3
Der er måske nogle, som vil tage rø..n på dig. se om der i joblisten kører et program der hedder "BADDAY". Det vender nemlig skærmbilledet på hovedet.
Tryp på Ctrl+alt+del samtidig og se.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 12:55 #4
Ups: det jeg skrev 14/10-2004 12:53:16 skulle have været her: http://www.eksperten.dk/spm/550276
Sorry sorry
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:57 #5
heller ikke det
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:02 #6
Og du er sikker på at ledninger til cpu/køler er montert igen og cpu sidder korrekt i soklen. Du har ikke bukket/brækket et af de små cpu ben ?
Grafikkortet er ordenligt mont. i soklen ?
Alle ledninger fra strømforsyninger er mont. igen?
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:13 #7
mit floppy kable er åbenbart blevet beskadiget så det har jeg nu pillet fra, men kan det være årsagen? ellers virker alt andet.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:18 #8
tja, den kontrollere jo a-drevet under opstart, og hvis alt virker ok nu, med det afmont. så må du nok hellere få dig et nyt kabel :(
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:20 #9
nej alt virker ikke ok den komemr stadig ikke videre svarede bare på at alt andet hardware virker fint:)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:22 #10
Ok, kan du komme i Bios (tryk på DEL under opstart) her vælger du at "load default settings"
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:24 #11
Ps. der er de samme dele du har sat i igen ? (ikke nye dele?)
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:24 #12
har jeg også prøvet:)
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:26 #13
ja de samme dele
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:30 #14
ok, check lige dit stik til skærmen, som sidder fast på grafikkortet - se om en af benene er bukket, samt at det sidder rigtigt.
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:32 #15
det er ingen bøjede ben og det sidder rigtig men hvad skulle det kunne have med det at gøre?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:37 #16
ikke så meget, men vil også komme med en eller anden "beep" lyd samtidig.
kun et forslag til evt. fejl kilde
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:41 #17
ja ved jeg også derfor jeg gik ud fra det ikke var en hardware fejl
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:45 #18
Så her jeg ikke så mange ideer tilbage, end at du måske kan checke for ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af disse
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)  Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede sondac Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:51 #19
heller ikke noget der, så er det vel kun format c tilbage:(
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:57 #20
Så lav en repair, her beholder du alle dine data, programmer osv.
Men læs venligst først, så du ikke får lavet en "formatering" istedet for.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair