Avatar billede gf Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Snap to layers PVII problem

Hej

Hvordan får jeg mine lag til at placere sig der hvor jeg gerne vil have dem lige når siden åbner? og hvordan får jeg dem til at blive der nor jeg resizer?

Mvh GF
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:40 #1
Via Dreamweaver designeren vælger du "onload" på snap funktionen.
Det giver et resultat alá:

<body onLoad="P7_Snap('DIV','SNAP_OBJECT',10,15)">

Det klarer dog kun onload, men du kan dog reloade siden ved resize med denne udvidelse:

<body onLoad="P7_Snap('DIV','SNAP_OBJECT',10,15)" onResize="location.reload(true)">

Kan du godt lide at lege med koden er flg. noget smartere IMO (det kræver blot at P7 koden er tilstede, events klarer vi selv):

<script type="text/javascript>
window.onload = function() {
  P7_Snap('DIV','SNAP_OBJECT',10,15); // 10 er x, 15 er y
}
window.onresize = function() {
  P7_Snap('DIV','SNAP_OBJECT',10,15);
}
</script>

Onload'en gør det samme som den øverste, men den nederste gør at vi ikke behøver reloade ved resize - vi kalder blot funktionen igen.
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:41 #2
Mangler lige en " i flg: <script type="text/javascript">
Avatar billede gf Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:50 #3
Hej

OnLoad optionen er ikke tilrådighed på den liste jeg har tilgængelig.

Mvh gf
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:52 #4
marker "<body>" teksten nede i venstre højre hjørner - lige over dine properties. Herefter er onload tilgængelig.
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:52 #5
venstre højre hjørner..??

venstre hjørne mener jeg :)
Avatar billede gf Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:01 #6
Jeg tror det er mig der gør et eller andet helt forkert. hvis jeg markerer >boddy< har jeg slet ikke nogen af mulighederne til rådighed??

Er det ikke "på" layeret man skal lave indstillingerne?

mvh GF
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:08 #7
Nej, det er på <body>, selve div'en skal ikke ha' nogen event :)
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:11 #8
Ellers kig på dette:

<body onLoad="P7_Snap('DIV','SNAP_OBJECT',10,15)" onResize="location.reload(true)">

DIV = din div's ID
SNAP_OBJECT = det element's ID du vil placere din div efter - kan fx. være et billede
10 = 10 px til højre for dit SNAP_OBJECT
15 = 15 px under dit SNAP_OBJECT

Ret det til med dine properties, og sæt det ind.
Herefter vil du også kunne se funktionen i "behaviors" når <body> er markeret.
Avatar billede gf Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:15 #9
Det er sikkert mig der ikke fatter en meter, lige nu sidder jeg med en htme uden snap to layer, hvordan får jeg det lavet, kan du ikke komme med en lille snap to layers for dummies vejledning?

Mvh gf
Avatar billede gf Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:17 #10
ok det behøves di ikke aligevel har fundet ud af det. tak for hjælpen

Mvh gf

kom lige med at svar
Avatar billede powernodes Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:38 #11
okay :)