Avatar billede charley78 Novice
12. oktober 2004 - 22:17 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

paste dreamweaver kode ind i programmet

Jge har i dag forsøgt at paste en kilde/source ind i dreamweaver. Siden tilhørte mig selv, så det var ret frustrerende at det ikke lykkedes. Det var ret frustrerende, da det endda var min egen side jeg skulle arbejde videre på et andet sted i byen.

Kan nogen forklare hvordan det kan være at Dreamweaver ikke ville lægge den kopierede side i koderne?

(Koderne var lavet i MX og forsøgt pasted i MX2004)
Avatar billede miss-g Seniormester
13. oktober 2004 - 00:01 #1
Ingen forklaring - for det har jeg da gjort mange gange, så det burde kunne lade sig at gøre. Bruger selv MX.

Men du kan prøver noget andet. Når du er på dit site, så gå op i menuen i browseren - filer og vælg ´gem som...´ så får du hele html dokomentet + en mappe med evt. billeder. Så kan du åbne html filen med Dreamweaver. (Højreklik på filen og vælg ´åben med...´ og vælg Dreamweaver).
Avatar billede levich Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:26 #2
Hvis du f.eks. bruger en CSS fil, bliver den ikke kopieret, når du "henter en hjemmeside" via internettet. Gør du det?
Avatar billede miss-g Seniormester
13. oktober 2004 - 00:41 #3
Hvis du f.eks. lige gemmer ekspertens side her - så ligger der da CSS filer i mappen.

Det er muligt at de ikke kommer med, hvis de ligger ved siden af html dokumentet på serveren.
Avatar billede levich Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:50 #4
Præcis, miss-q, det gør det nemlig ikke på min hjemmeside. Jeg har prøvet det samme som charley78.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. oktober 2004 - 01:06 #5
Ok - så er det opklaret, men han nævner dog ikke noget om CSS. Hvis det bare er html koden, så er det jo fint nok at vælge ´gem som...´
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. oktober 2004 - 08:27 #6
Du har sikkert pastet koden ind i "Design View" og ikke i "Code View".
Du skal være i Code View for at paste source code ind.
Avatar billede levich Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:38 #7
Hvis CSS-filen bliver overført er den korrekte fremgangsmåde: Vælg "vis kode" i browseren og kopier denne. Start Dreamweaver i "code view" og vælg indsæt tekst, som bojohansen siger.

Det regnede jeg med at du havde styr på, nu når du bruger et så avanceret program som dreamweaver, charley78.
Avatar billede charley78 Novice
13. oktober 2004 - 13:41 #8
Bojo: jeg er (seføli) i koderne.
Levich: Jeg bruger dog ikke style sheets, da jeg er fortrinsvis ny.
Mangler faktisk stadig svar på fænomenet.
Levich havde oplevet det!?
Avatar billede levich Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:59 #9
Oplevet det ja, fordi jeg bruger css filer.

Måske er det fordi du bruger frames - og kun får kopieret en frame i stedet for dem alle, når du er ved en anden computer.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:29 #10
Kan det tænkes at du bruger Templates?
Der var et skifte i Templates koden, husker bare ikke om det var mellen ver. 5-6 eller 6-7
Kunne evt. godt smadre koden i DW hvis dette er tilfældet?
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 18:06 #11
jeg bruger hverken frames eller templates.. Det sidste, så vidt jeg ved. Mon det er noget, man kan rode med uden at vide hvad betegnelsen er for det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:43 #12
kan du ikke lige poste din kode her?
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 18:59 #13
koden er det som sagt lykkedes at paste i ét program og ikke i et andet. Spørgsmål burde måske derfor lyde: Hvilken indstilling i Dreamweaver skal jeg sikre mig for at få lov at paste koder.
Den dag det skete, stod kun flg at læse efter at jeg havde forsøgt at paste:

- giver det et praj?
Mvh Charley
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:18 #14
Ikke det mindste.
Er problemet forsvundet? eller misforstod jeg det.
Der findes ikke indstillinger for Paste
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 19:36 #15
Jeg har selv den opafttelse at det er ret almindeligt at kopiere en kilde og paste den i dreamweavers kodeview. Det var hvad jeg gjorde. Alligevel gentog det sig at jeg (efter først at have slettet basiv html koderne) pastede den pgld. kode og stod tilbage med linieangivelse på to linier:

... meeget mærkeligt!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:39 #16
Ja men er problemet der stadigtvæk?
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 19:48 #17
well, den stakkel, der havde brug for koderne, fik dem aldrig, fordi det var umuligt at paste dem den dag. Jeg havde gerne kunnet give en forklaring - og i tilgift, en forsikring om hvordan han kunne ordne problemet, hvis det opstod en anden dag. Nu må jeg bare krydse fingre for at situationen ikke opstår en anden gang.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:19 #18
Det har sikkert bare været en lille intern fejl i DW.
Næste gang så genstart DW, hjælper det ikke så prøv at paste koden ind i feks. Notepad, hvis det går så genstart hele PC'en. Hjælper det ikke så reinstaller DW, men sørg for at Deaktiver alt som findes af Antivirus(Skal altid gøres!!) på PC'en inden Reinstall.
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 20:54 #19
ok, jeg stoler på at dit svar må være rigtigt!
Grazias :o)

points?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:22 #20
Tjooooooo hvorfor ikke, men husk at de andre også har brugt deres tid på dette.
Marker alle navne inden du acceptere! ;)