Avatar billede primdahl1980 Praktikant
11. oktober 2004 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DDR ram

Jeg har 256 DDR SDRAM i min bærbare toshiba tecra 9100. Jeg overvejer at opgradere så jeg udnytter computerens maks, nemlig på 1 GB ram. Hvordan ville det kunne mærkes, i form af forbedringen af hastighed? Tænker på om hastigheden i mit managerspil (cm 03/04) vil blive væsentligt forbedret?
Sidst vil jeg gerne lige høre om de ram jeg har i nu, er noget være skidt, og om det er muligt at skifte dem ud med nogle andre??

på forhånd tak
Avatar billede c-holst Novice
11. oktober 2004 - 17:53 #1
der er nok ingen tvivl om, at en opgradering til 512, giver en mærkbar forøgelse af arbejdshastigheden ofr dit system. tager du den sidste halvdel med, er der mange, som siger, at det mere er hvis du kører med meget tunge data. Der er dog ingen tvivl om, at det også nok kan mærkes i det daglige. måske kan du endda holde op med at bruge sidefilen, skulle også give en del.

om det helt konkret giver bedre ydelse i spil at gå fra 512 til 1 gb, kan jeg ikke sige, men mon ikke. der er dog også andre ting, som dit grafikkort der giver seriøse flaskehalse i forhold til grafiktunge spil

hos spilproducenten kan du sikkert finde oplyninger om spillenes systemkrav og maks ramudnyttelse

http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_outFrm.jsp?moid=160275&ct=DS&soid=638419&BV_SessionID=@@@@1325890729.1097509811@@@@&BV_EngineID=ccciadcmkfedgfkcgfkceghdgngdgmn.0
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
20. oktober 2004 - 17:50 #2
ok
Avatar billede c-holst Novice
20. oktober 2004 - 21:30 #3
ok...lidt mere respons ville være rart:-)
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
20. oktober 2004 - 21:31 #4
sorry, tak for hjælpen, <klart tilstrækkeligt.. du sku bare ha skrevet d som svar så jeg ku' ha givet di pointene:-9
Avatar billede c-holst Novice
21. oktober 2004 - 06:38 #5
Det er helt i orden. Vidste bare ikke om svaret var fyldestgørende, i et hug, så jeg lagde blot en kommentar, som oplæg til lidt snak.

får sikkert point af dig en anden gang:-)

carsten