Avatar billede l_otto Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvor ligger den DB ?

Jeg kan ikke finde "slsk" ? skulle den ikke ligge i roden ?

<%
fp_sQry="SELECT * FROM ""SLSK"" WHERE (Init =  '::Person::' AND Type =  'Inst')"
fp_sDefault="Person="
fp_sNoRecords="Der er ikke blevet returneret nogen poster."
fp_sDataConn="SLSK"
fp_iMaxRecords=256
fp_iCommandType=1
fp_iPageSize=0
fp_fTableFormat=False
fp_fMenuFormat=False
fp_sMenuChoice=""
fp_sMenuValue=""
fp_iDisplayCols=4
fp_fCustomQuery=False
BOTID=1
fp_iRegion=BOTID
%>
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 10:33 #1
Ikke nødvendigvis, den kan være placeret hvorsom heldst, hvis bare den kan nås fra web serveren og der er de rigtigheder. Du kan se hvor den er placeret der hvor connectionen åbnes
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:37 #2
det er lige det.. det kan jeg ikke her er hele siden:

<html>

<head>
<% ' FP_ASP -- ASP genereret automatisk af en FrontPage-komponent. Undlad at redigere.
FP_LCID = 1030 %>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<% ' FP_ASP -- ASP genereret automatisk af en FrontPage-komponent. Undlad at redigere.
FP_CharSet = "windows-1252"
FP_CodePage = 1252 %>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Personvisning</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/slsk.css">
</head>

<body>

<p>&nbsp;</p>

<!--webbot bot="DatabaseRegionStart" startspan
s-columnnames="Aktiv,Type,Sort,Init,Navn,Telefon,Mobil,Adresse,Postnummer,By,Funktion,Mail,Billede,Hold"
s-columntypes="200,200,5,200,200,200,200,200,5,200,200,200,200,200"
s-dataconnection="SLSK" b-tableformat="FALSE" b-menuformat="FALSE" s-menuchoice
s-menuvalue b-tableborder="FALSE" b-tableexpand="FALSE" b-tableheader="FALSE"
b-listlabels="FALSE" b-listseparator="FALSE" i-ListFormat="5" b-makeform="FALSE"
s-recordsource="SLSK" s-displaycolumns="Navn,Funktion,Mail,Billede"
s-criteria="[Init] EQ {Person} + [Type] EQ [Inst] +" s-order
s-sql="SELECT * FROM &quot;SLSK&quot; WHERE (Init =  '::Person::' AND Type =  'Inst')"
b-procedure="FALSE" clientside SuggestedExt="asp" s-DefaultFields="Person="
s-NoRecordsFound="Der er ikke blevet returneret nogen poster."
i-MaxRecords="256" i-GroupSize="0" BOTID="1" u-dblib="_fpclass/fpdblib.inc"
u-dbrgn1="_fpclass/fpdbrgn1.inc" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc" tag="BODY"
local_preview="&lt;table border=0 width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;tr&gt;&lt;td bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Områderne med databaseresultater kan kun vises, hvis siden hentes fra en Web-server med en Web-browser. Det afsnit på siden, der indeholder databaseresultater, gentages én gang for hver post, som returneres af forespørgslen.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;&lt;/table&gt;"
preview="&lt;table border=0 width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;tr&gt;&lt;td bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er begyndelsen af området med databaseresultater. Denne side kan kun vises korrekt, hvis den hentes fra en Web-server med en Web-browser. Det aktuelle Web-sted er gemt på din harddisk eller på det lokale netværk.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;&lt;/table&gt;" --><!--#include file="_fpclass/fpdblib.inc"-->
<%
fp_sQry="SELECT * FROM ""SLSK"" WHERE (Init =  '::Person::' AND Type =  'Inst')"
fp_sDefault="Person="
fp_sNoRecords="Der er ikke blevet returneret nogen poster."
fp_sDataConn="SLSK"
fp_iMaxRecords=256
fp_iCommandType=1
fp_iPageSize=0
fp_fTableFormat=False
fp_fMenuFormat=False
fp_sMenuChoice=""
fp_sMenuValue=""
fp_iDisplayCols=4
fp_fCustomQuery=False
BOTID=1
fp_iRegion=BOTID
%>
<!--#include file="_fpclass/fpdbrgn1.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionStart" endspan -->
<table BORDER="0" width="90%" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="40%"><b><font size="4"><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
      s-columnnames="Aktiv,Type,Sort,Init,Navn,Telefon,Mobil,Adresse,Postnummer,By,Funktion,Mail,Billede,Hold"
      s-column="Navn" b-tableformat="FALSE" b-hasHTML="FALSE" clientside
      local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Navn&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
      preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Navn&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Navn")%><!--webbot
      bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </font></b></td>
    <td rowspan="4" width="50%"><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
      s-columnnames="Aktiv,Type,Sort,Init,Navn,Telefon,Mobil,Adresse,Postnummer,By,Funktion,Mail,Billede,Hold"
      s-column="Billede" b-tableformat="FALSE" b-hasHTML="TRUE" clientside
      local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Billede&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
      preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Billede&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_Field(fp_rs,"Billede")%><!--webbot
      bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="40%"><b><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
      s-columnnames="Aktiv,Type,Sort,Init,Navn,Telefon,Mobil,Adresse,Postnummer,By,Funktion,Mail,Billede,Hold"
      s-column="Funktion" b-tableformat="FALSE" b-hasHTML="TRUE" clientside
      local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Funktion&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
      preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Funktion&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_Field(fp_rs,"Funktion")%><!--webbot
      bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="40%"><b><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
      s-columnnames="Aktiv,Type,Sort,Init,Navn,Telefon,Mobil,Adresse,Postnummer,By,Funktion,Mail,Billede,Hold"
      s-column="Mail" b-tableformat="FALSE" b-hasHTML="TRUE" clientside
      local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Mail&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
      preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Mail&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_Field(fp_rs,"Mail")%><!--webbot
      bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="40%"><b>Instruktør på følgende hold:</b></td>
  </tr>
</table>
<!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" startspan b-tableformat="FALSE"
b-menuformat="FALSE" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc" i-groupsize="0" clientside
tag="BODY"
local_preview="&lt;table border=0 width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;tr&gt;&lt;td bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;center&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Slut på området med databaseresultater.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;&lt;/table&gt;"
preview="&lt;table border=0 width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;tr&gt;&lt;td bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er slutningen af området med databaseresultater.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;&lt;/table&gt;" --><!--#include file="_fpclass/fpdbrgn2.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" endspan -->

<table width="60%">
  <thead>
    <tr>
      <td width="10%"><b>Hold</b></td>
      <td width="15%"><b>Dag</b></td>
      <td width="20%"><b>Tider</b></td>
      <td width="15%"><b>Tilmelding</b></td>
    </tr>
  </thead>
  <tbody>
    <!--webbot bot="DatabaseRegionStart" startspan
    s-columnnames="Hold,Type,Dag,Tider,Instruktør,Init,Nu,Max,Tilmelding,Pris,Rabat,Indledning,Kort,Lang,Liste,Billede"
    s-columntypes="200,5,200,200,200,200,5,5,200,200,200,200,200,201,200,200"
    s-dataconnection="HOLD" b-tableformat="TRUE" b-menuformat="FALSE"
    s-menuchoice s-menuvalue b-tableborder="FALSE" b-tableexpand="FALSE"
    b-tableheader="TRUE" b-listlabels="TRUE" b-listseparator="TRUE"
    i-ListFormat="0" b-makeform="FALSE" s-recordsource="Holddetaljer"
    s-displaycolumns="Hold,Dag,Tider,Tilmelding"
    s-criteria="[Init] EQ {Person} +" s-order
    s-sql="SELECT * FROM &quot;Holddetaljer&quot; WHERE (Init =  '::Person::')"
    b-procedure="FALSE" clientside SuggestedExt="asp" s-DefaultFields="Person="
    s-NoRecordsFound="Der er ikke blevet returneret nogen poster."
    i-MaxRecords="256" i-GroupSize="0" BOTID="2" u-dblib="_fpclass/fpdblib.inc"
    u-dbrgn1="_fpclass/fpdbrgn1.inc" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc"
    tag="TBODY"
    local_preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Områderne med databaseresultater kan kun vises, hvis siden hentes fra en Web-server med en Web-browser. Følgende tabelrække gentages én gang for hver post, som returneres af forespørgslen.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;"
    preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er begyndelsen af området med databaseresultater. Denne side kan kun vises korrekt, hvis den hentes fra en Web-server med en Web-browser. Det aktuelle Web-sted er gemt på din harddisk eller på det lokale netværk.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;" --><!--#include file="_fpclass/fpdblib.inc"-->
<%
fp_sQry="SELECT * FROM ""Holddetaljer"" WHERE (Init =  '::Person::')"
fp_sDefault="Person="
fp_sNoRecords="<tr><td colspan=4 align=left width=""100%"">Der er ikke blevet returneret nogen poster.</td></tr>"
fp_sDataConn="HOLD"
fp_iMaxRecords=256
fp_iCommandType=1
fp_iPageSize=0
fp_fTableFormat=True
fp_fMenuFormat=False
fp_sMenuChoice=""
fp_sMenuValue=""
fp_iDisplayCols=4
fp_fCustomQuery=False
BOTID=2
fp_iRegion=BOTID
%>
<!--#include file="_fpclass/fpdbrgn1.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionStart" endspan -->
    <tr>
      <td><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
        s-columnnames="Hold,Type,Dag,Tider,Instruktør,Init,Nu,Max,Tilmelding,Pris,Rabat,Indledning,Kort,Lang,Liste,Billede"
        s-column="Hold" b-tableformat="TRUE" b-hasHTML="FALSE" clientside
        local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Hold&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
        preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Hold&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Hold")%><!--webbot
        bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </td>
      <td><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
        s-columnnames="Hold,Type,Dag,Tider,Instruktør,Init,Nu,Max,Tilmelding,Pris,Rabat,Indledning,Kort,Lang,Liste,Billede"
        s-column="Dag" b-tableformat="TRUE" b-hasHTML="FALSE" clientside
        local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Dag&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
        preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Dag&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Dag")%><!--webbot
        bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </td>
      <td><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
        s-columnnames="Hold,Type,Dag,Tider,Instruktør,Init,Nu,Max,Tilmelding,Pris,Rabat,Indledning,Kort,Lang,Liste,Billede"
        s-column="Tider" b-tableformat="TRUE" b-hasHTML="FALSE" clientside
        local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Tider&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
        preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Tider&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Tider")%><!--webbot
        bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
      </td>
      <td><b><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" startspan
        s-columnnames="Hold,Type,Dag,Tider,Instruktør,Init,Nu,Max,Tilmelding,Pris,Rabat,Indledning,Kort,Lang,Liste,Billede"
        s-column="Tilmelding" b-tableformat="TRUE" b-hasHTML="TRUE" clientside
        local_preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Tilmelding&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;"
        preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Tilmelding&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" --><%=FP_Field(fp_rs,"Tilmelding")%><!--webbot
        bot="DatabaseResultColumn" endspan -->
        </b>
      </td>
    </tr>
    <!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" startspan b-tableformat="TRUE"
    b-menuformat="FALSE" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc" i-groupsize="0"
    clientside tag="TBODY"
    local_preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er slutningen af området med databaseresultater.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;"
    preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er slutningen af området med databaseresultater.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;" --><!--#include file="_fpclass/fpdbrgn2.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" endspan -->
  </tbody>
</table>

<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 10:50 #3
Frontpage er god til mange ting, desværre bliver koden ofte lidt svær at overskue. Jeg ville forvente at databaser var placeret enten i samme bibliotek som koden, eller i et særligt database bibliotek
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:52 #4
ja det ville jeg også men jeg kan ikke finde ""slsk"" hvis jeg laver søg i alle mapperne.. kommer der ikke noget frem.. for fanden! :-) kan den ligge på en anden server ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 11:26 #5
Det er teknisk muligt at tilgå via mappede drev, jeg har aldrig selv kunne det til at virke, men det skal kunne gøres
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:58 #6
jeg fandt ud af det, det var excel ark