Du indsætter et "database" felt i dit Word-dokument og vælger "Insert Database..."
Så vælger du "Get Data...". Nu skal du oprette en "data source" ("New source..."). Vælg at du gerne vil hente data fra Oracle, angiv server-navn (tns-navn) og brugernavn/password.
Nu skal du så vælge din tabel. Find den fra listen (som sikkert er lang, i hvert fald hvis det er Microsofts ODBC-driver der anvendes). Gem din "data connection file" under et passende navn, vælg nu denne data source, vælg "Open", vælg "Insert Data ...", vælg "Insert Records (All)".
Dermed har du dine Oracle-data som en tabel i dit Word-dokument.
Ja, det kan det godt. Du skal der vælge at indsætte et object - en knap, og på den oprette en funktion til at opdatere database komponenten. Husker jeg ret, kan du fra editoren (ALT+F11) se de objekter du har indsat særligt i dokumentet.
Det skal dog siges, at det ikke altid er en fordel (hverken performance mæssigt eller designmæssigt), at skubbe alt for meget funktionalitet ind i et worddokument, fremfor en gængs applikation, som noget skrevet i vb, c++, java, delphi eller et .net sprog.
hehe, pgroen, du må have spist søm :) Jeg ved ikke hvad ALT+F9 gør, men det er ALT+F8 for at åbne en macro launcher, og ALT+F11 for en VBA editor, og det har det vist været i en del år, efterhånden :)
hehe, det gør skam ikke noget - og jeg håber heller ikke du tog det med sømmene alvorligt :)
Jeg vidste faktisk ikke man kunne indsætte et database felt på den møde, før jeg så det beskrevet - jeg ville have gjort det med vba (en dårligere, omend lidt mere fleksibel metode). Så jeg har skam også lært noget - selvom jeg ikke kan få det til at virke her :(
Anyways, hav en god dag, begge to :)
/Kim
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.