Avatar billede brianringsted Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

forspørgsel via dato på på sæsoner

Jeg har lavet en fiskebase, hvor jeg indtaster datoen hvornår jeg har fanget en fisk. Jeg kunne godt tænke mig at søge ud fra forår og efterår og sommer og vinter, ud fra datoen.

hvis jeg godt kunne tænke mig at vide hvad fangede jeg i efteråret 2001, så kunne jeg se en rapport eller en under-formular ud fra en dato som jeg har indtastet.

Min base er ikke helt færdig, men det er selve det grundlæggende som gør at folk gider at bruge den.

Håber at der findes en makro, eller et script som jeg kan indsætte via en gruppeboks.

Hilsen en nybegynder.
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2004 - 21:22 #1
Du kan lave en forespørgsel med alle relevante felter. Herefter sætter du 2 ubundne takstbokse på din formular. Lad os sige, at de hedder Tekst0 og Tekst2.

I din forespørgsel kan du nu referere til disse felter:

Between [Forms]![FORMULARNAVN]![Tekst0] And [Forms]![FORMULARNAVN]![Tekst2]

Denne forespørgsel åbner du men en kommandoknap:

DoCmd.Openquery [FORESPØRGSLENS NAVN]
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2004 - 21:29 #2
Har lavet en test. Læg din email, så kan jeg sende den.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:23 #3
Tusinde tak, det lyder rigtigt godt, så kan jeg selv bygge videre.

Min email er : brianj@teliamail.dk
Avatar billede brianringsted Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:27 #4
undskyld jeg fik trykket på afvist svar, der bliver rettet til accepteret svar.