Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:09 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til unavngivet skærm- tvkort fra Leadtek (winfast)

Jeg har anskaffet mig et efter sigende godt skærm tv-kort til min pc\'er, problemet er at jeg ikke hved hvilken driver der passer til kortet. Det eneste jeg ved, er at kortet det er fra Leadtek (Winfast). Håber at nogen ved hvordan jeg finder udaf hvad kortet yderligere hedder, så jeg kan finde en driver.
Avatar billede bbs Nybegynder
06. marts 2001 - 16:11 #1
Der er mange Leadtek kort, du må komme med nogle flere oplysninger !
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 16:14 #2
Er der et FCCID nr. på kortet?
Avatar billede parazite Nybegynder
06. marts 2001 - 16:17 #3
www.driverguide.com
Username: drivers
Password: all

Søg på det der! :o)
Vi skal nok bruge lidt mere info, hvis vi skal kunne hjælpe...
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:31 #4
hvad er fccid nr ??
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:33 #5
hvilken info kan være nyttig ??
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:38 #6
Efter at have kigget på deres hjemmeside, så kan jeg kun finde et godt skærmkort, som også har TV Out-put includeret. De andre kort har kun optional.

Jeg går ud fra at dit kort er : GeForce2 Pro

Lige meget hvad, så er alle driverne at finde på :
http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

håber dette virker! hansen2k
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:38 #7
du skal bare klikke på linket og vælge styrer-system. resten klare de......
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:41 #8
jeg har selv været på deres hjemmeside, kortet jeg ligner ikke geforce Pro, hvad skal jeg med den addresse når jeg ikke ved havd kortet hedder?
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:43 #9
ellers kan du prøve en af disse drivere fra den originale side :

http://www.leadtek.com.tw/old/EWinFastDL.htm

jeg kan dog ikke sige hvaforn en, da du ikke selv ved det :_>

HANSEN2000
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:44 #10
Det jeg merner er, at på deres hjemmeside kan man se et billede af kortet og det ligner ikke det kort som jeg har.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:45 #11
http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html - kan bruges ligemeget hvad! - hvis dit kort bare er et 3D-accelereret kort.

eller kan du checke hvilket kort der ligner dit mest på : http://www.leadtek.com

hansen2k
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:46 #12
der står altid et nummer eller et navn på kortet, som relt med meget små bogstaver, men der plejer at stå et kort navn for typen.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 16:47 #13
jeg smutter nu og kigger tilbage om nogle timer...
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 16:48 #14
ja men der står mange numre, hvad skal jeg specielt kigge efter ?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
06. marts 2001 - 17:01 #15
Hvis du højreklikker på skrivebord/egenskaber/indstillinger/avanceret kan du så slet ikke se noget om kortet?
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 17:29 #16
nej jeg kan se noget om kortet før jeg har instaleret en driver
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 17:51 #17
På kortet skal der stå et FCC ID nr. Det kan bestå både af bogstaver og tal.

Et eks. FGT xxxxx osv.
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 17:53 #18
hvis jeg finder et sådan....hvad så ?
?
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 19:18 #19
Du kan se her hvad du skal se efter: http://www.fcc.gov/oet/fccid/help.html#examples
Avatar billede jonaslis Nybegynder
06. marts 2001 - 21:05 #20
Jeg sidder med et Leadtek Winfast 3D S320 16MB (fra en tidligere PC) Der står bag på kortet LRI 2133
Du har afvist et svar fra hansen2000, men - JEG - tror nu det er OK med  \"DETORNATOR3\" Dem hentede jeg engang til mit.
Noget helt andet var så, at jeg skulle FØRST bruge nogle AGP drivere til min PC, inden den forstod noget af det.
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 21:14 #21
hvad er agp drivere ?
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 21:46 #22
Der står et nummer bag på LCT-M94V-0 og lidt længere henne 9816 skrevet med anden skrift type (digital).
Derudover er der et klistermærke med stregkode hvorpå der står: L80810868
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
06. marts 2001 - 21:54 #23
Derudover er der forand på kortet bagerst to små sorte \"kasser\" hvorpå der står:
                sec korea 808
                km4132g271bq-10
                TAL110MJS
Har ingen ide om der er til nogen hjælp
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 00:39 #24
ja! - som jeg sagde : du kan sagtens hente detonator3 driverne, da dit kort sikkert er 3d-accelereret.

og ang. din agp-driver, tja...så kommer det an på hvor dårligt dit motherboard er.

lige en ting; lad vær\' med at afvise et svar *før* du har checket det!

HANSEN2000
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
07. marts 2001 - 02:00 #25
Ja,ja undskyld men det virker altså stadig væk ikke, uanset hvad jeg gør så kan jeg f.eks kun \"køre\" med 2 eller 16 farver.
I så fald at detonartor 3 virker og det bare er mig som er en gog, hvad skal jeg så helt præcis gøre ?
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 11:28 #26
Følg denne lille guide :

http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

vælg dit styre-system  >  gå til bunden af skærmen og hent : W9X_650.ZIP

extract filen til en mappe et eller andet sted (C:\\lort\\nVidia)

egenskaber for START > KONTROL PANEL > INDSTILLINGER > SYSTEM : Enhedshåndtering : Skærmkort : (dit kort)

vælg tab\'en Driver og klik på Opdater Driver

en popup kommer frem og du vælge Avanceret(der er kun 2 muligheder, den i bunden)

så kan du specificere hvor den skal checke og så skriver du din path (C:\\lort\\nVidia)

klik ok en masse gange og genstart.

--------------------------------------------------

hvis dette *ikke* virker, så skriv igen!

HANSEN2000
Avatar billede teknik Juniormester
07. marts 2001 - 19:19 #27
>>onkelmorfar

Det burde ikke være særligt vanskeligt at konstatere hvilket skærmkort du har installeret, når ellers der kommer billede på skærmen ved opstart.

Som andre skærmkort, så gør også Winfast\'s kort det, at de reklamerer lidt for sig selv, lige når PC\'en startes.

Det tekst, som kommer frem i øverste venstre hjørne umiddelbart efter opstart, det er
grafikkortets data.
Navn, typenr. og ram mængde.

Hvis du starter op en gang eller tre, så burde du kunne nå at få det hele noteret.
Derefter er det simpelt at finde den rette driver på
www.winfast.com.tw

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
07. marts 2001 - 19:29 #28
..sludder det var selvf.  www.leadtek.com.tw
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 22:31 #29
teknik - det er også det jeg har prøvet at hjælpe ham med, men han gider vist ikke at blive hjulpet :_>
Avatar billede teknik Juniormester
07. marts 2001 - 23:57 #30
>>hansen2000
Joh linket er jo stort set det samme som dit, omend mit peger på Serveren i Taiwan, ikke den i USA.
Men bortset fra forskellene i \"facaden\", så er indholdet jo nok stort set det samme på de to.
mht. om onkelmorfar vil hjælpes...jooh det tror jeg nu nok, men det er jo ikke alle der er på nettet flere timer hver dag, som vi andre...
Nogle gang kan der godt lige gå et par dage inden de kigger ind igen...

- Dem som har \"problemer\" må jo også ofte \"ud af huset\" for at komme på nettet, så han skal såmænd nok komme igen.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 00:31 #31
teknik.......hmmm.....du bliver jo alligevel smidt hen på .com, så hvorfor skrive det samme, som jeg allerede har gjort?

nåh...hvafan\'......mig = seng
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 16:24 #32
>>hansen2000
...Hvis du bruger mit link, og vælger Taiwan - English, så får du ikke USA-serveren. Det får du kun hvis du klikker på \"USA\".

- Jeg tilstræber altid at linke til \"moderfirmaet\", for at få det bedst opdaterede Site.
Har dog været ude for, at USA kan være bedre, bl.a. for Microstar\'s vedkommende,
så hvad der er bedst i det her tilfælde kan jo sikkert diskuteres til hudløshed.

Hvis du føler at jeg blot \"gentager\", så beklager jeg.
...det var ikke hensigten, normalt laver jeg heller ikke links, som er så \"tæt\" på tidligere svar.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 16:55 #33
teknik > den er helt fjong

ONKELMORFAR!!!  - skriv igen!
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
09. marts 2001 - 11:16 #34
Jeg underskylder vente tiden, men jeg har desværre ikke haft tid.
Prblemet er løst, jeg fulgte rådet fra Teknik, og ganske rigtigt så stod navnet et nano sek lige i det øjeblik computeren starter op.
Det viste sig at være et Winfast 3d 680 kort, måske ikke så nyt som forventet. Men nu kører \"lortet\".
Jeg takker mange gange for alle de gode råd.
Håber ikke at Hansen2000 bæger nag....men sejren går til Teknik.
Tak for denne gang....!!
Avatar billede onkelmorfar Nybegynder
09. marts 2001 - 11:17 #35
Endnu en gang TAK !!