Avatar billede andersd241 Nybegynder
05. oktober 2004 - 11:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cells layout ændrer størrelse

Jeg er selvstuderende nybegynder i Dreamweaver, sidder og prøver at sætte en side op m. tekst og billeder. Jeg har på forhånd skåret mine billeder i 200 x 160 px. Men når jeg vha "layout cell" tegner mine celler og angiver målene 200x160 (fixed), så ændrer de sig automatisk til en anden str. (fx 199x160).
Hvad gør jeg for at den ikke ændre dette?

Når man har lavet en celle, kan man så ikke låse denne så den ikke ændre sig ved påvirkning fra andre celler???
Avatar billede miss-g Seniormester
05. oktober 2004 - 13:03 #1
Nej celler hænger sammen, så ændrer du dem til venstre vil det også påvirke dem til højre.

Du kan dog løse problemet ved at indsætte nye tabeller i cellerne, så kan du justere dem uafhængigt af hinanden.

Hvis du har en celle som er 200 x 160 px. ligesom dit billede, så bør cellen heller ikke udvide sig, når du indsætter billedet. Dog kan det ske at man har et linieskift i cellen også, og det vil udvide cellen. Så du skal markere billedet og trykke <--- pilen (på tastaturet ved pilene - for at komme i cellen) og når du står der kan du trykke <---- backspace som gerne skulle slette evt. mellemrum eller linieskift.

Ved ikke hvad "layout cell" er - man plejer at indsætte tabeller, men det kan sikkert gøres på flere måder *S*
Avatar billede andersd241 Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:17 #2
ok tak for det.