Avatar billede supermand69 Nybegynder
02. oktober 2004 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dashed lines

jeg kan ikke lave stiplede linjer i AutoCAD?? når jeg så går op og vælger linjetype sker der ikke noget... har også forsøgt at ændre scale på linjetypen uden held? men når jeg markere linjen ser den godt nok ud til at være stiplet - og så snart jeg ikke markere den bliver den normal igen :(
Avatar billede pho2ke Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:58 #1
Hvilen version af autocad bruger du?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:07 #2
2005 :)
Avatar billede pho2ke Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:33 #3
Har du toolbaren "properties" vist??

Hvis ikke, så få den frem. (højreklik på en toolbar og klik på listen ud for properties)

I toolbaren properties er der 4 "rullegardiner" (en til farve, en til linietype og en til linietykkelse) du skal bruge linietype.

marker en linie og vælg i linietype.
i linietype står der sikkert (ByLayer, ByBlock, Continuous og Other) hvis du vælger other kommer du ind i Linetype Manager, her kan du loade flere linietyper...
Avatar billede supermand69 Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:49 #4
ja, det har jeg også gjort :) men når jeg så vælger en anden linjetype bliver den ikke vist... men når jeg printer min tegning ud er det de rigtige linjetyper som bliver vist ??

det fatter jeg ikke helt?
Avatar billede pho2ke Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:46 #5
Ok..

Prøv når du har lavet den om til den linietype som du vil have.....

menu "View" -> "Regen All"

Det bevirker at tegningen gentegnes/opdateres.

Det skulle gerne virke, ellers prøv at zoome ind på tegningen.. kan være at det er for at du har zoomet så langt ud at linien ser ud til at være en continuous line.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:28 #6
ingen af delene virker :(

det er bare lidt underligt, for når jeg udskriver min tegning er linjerne som de skal være?? og det samme når jeg markere en linje kan man også se den er af en anden type
Avatar billede pho2ke Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:54 #7
Hmm....
Så har jeg ingen løsning... sorry..
Avatar billede supermand69 Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:19 #8
lukker