Avatar billede jens_k Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:39 Der er 3 løsninger

Felt type til meget lang tekst.

Hej

Jeg har en Oracle 8i database kørende.

Jeg bruger den til at opbevarer tekster i. Og nogle af teksterne er meget lange.

Nu der bruger jeg felt typen varchar2(4000), men dette er ikke nok længere.

Hvad gør jeg ? Er der ikke en mulighed for at få et endnu længere type som i Access.

Mvh

Jens K
Avatar billede skau Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:47 #1
Avatar billede holdam Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:55 #2
Bemærk at LONG er en datatype på vej ud (den findes ikke i Oracle 10g). Man bør bruge CLOB i stedet. En CLOB kan indeholde et par gigabyte data, hvilket bør være nok i de fleste tilfælde.
Avatar billede senj Nybegynder
07. december 2004 - 15:12 #3
Du kan sagtens bruge en long og den med 10g er selvfølgelig rigtig men 10g er selvfølgelig kompatibel med en long fra tidligere Oracle versioner. At skifte oracle version er normalt ikke man "bare" gør. Er det prod. miljøer skal alt normalt testet og valideres - så "holdam", det er ikke noget man bare gør!