Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
29. september 2004 - 21:48 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu

Er det muligt via FP at lave såkaldte "drop-down" menuer, så når man fører musen henover en af punkterne, udvider den sig automatisk, hvor så alle punkterne i den pågældende menu kommer frem. Hvor ligger denne funktion?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
29. september 2004 - 21:48 #1
Faktisk noget ligenende den der er HER på eksperten
Avatar billede benneharli Juniormester
29. september 2004 - 22:19 #2
Prøv det her. Det er godt nok noget java, men det kan vel bruges
http://www.milonic.com/menu/frames/frames.zip
Har selv brugt ideen...
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
29. september 2004 - 22:22 #3
Hvordan sætter jeg det så op til mine egne menuer?
Avatar billede benneharli Juniormester
29. september 2004 - 22:26 #4
Du skal editere javasriptene. Jeg har ikke rodet så meget med java, men jeg fik fiflet mig frem til navne, genveje osv. Du kan åbne dem i en almindelig teksteditor
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
29. september 2004 - 22:33 #5
Det skal helst være så simpelt som muligt at redigere i. Kan menuerne ikke laves, så man skal ændre i en txt fil eller lignede? Det skal være så nemt som muligt at indsætte flere og redigere punkter
Avatar billede espersen Novice
29. september 2004 - 22:36 #6
denne er ret nem at sætte op ; men svær at få positioneret midt på en side.
http://java.skyteam.ru/dropdownmenu.htm
Avatar billede espersen Novice
29. september 2004 - 22:38 #7
den er sat op i en helt anden farve osv. på denne : http://home19.inet.tele.dk/espersen/ (mit første spæde forsøg)
Avatar billede benneharli Juniormester
29. september 2004 - 22:49 #8
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
29. september 2004 - 23:26 #9
Til espersen: Det ser rigtig godt ud. Men når jeg sætter den ind i en ramme for sig selv i toppen, kan den ikke vise menuen. Kan man ikke få den til at overlappe til næste ramme også?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 00:43 #10
Og hvordan får jeg de links jeg laver i den, ned i hovedrammen?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 01:43 #11
Har selv fundet ud af at få ændret destinationsrammen, men mangler stadig at den skal kunne overlappe til rammen nedenunder....
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 09:23 #12
puha, du har da siddet sent oppe.....  hvordan går det med den ?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 15:01 #13
Det ser rigtig godt ud. Det var lige præcis den jeg skulle bruge. Men mangler stadig at den kan overlappe til rammen nedenunder.
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 20:40 #14
har du et link ?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 22:17 #15
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
02. oktober 2004 - 13:44 #16
Sker der mere?
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:48 #17
hhmm.. det ser jo fint ud - hvordan er det du mener der skal ske et overlap ?

der er iøvrigt et par småfejl i koden (4 stk.):
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.strubjerg.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&verbose=1
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:53 #18
har du overvejet at droppe at bruge rammer ?  (det er jo gift for søgemaskinerne!)
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:54 #19
NB ; den menu er lavet i JavaScript
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
02. oktober 2004 - 14:24 #20
Jeg kan lige prøve at lave den om, så du kan se hvad jeg mener
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
02. oktober 2004 - 14:26 #21
Prøv så at se "information"
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
02. oktober 2004 - 14:27 #22
Hvilke fejl snakker vi om i koden? Alvorlige fejl? Det ville være dejligt hvis man samtidig kunne lave menuen lidt gennemsigtig, når den ruller ned over teksten nedenunder
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 15:17 #23
ja det er skidt under info.... - mener ikke det kan laves som gennemsigtig...

Der er nogle småting som kan gøre at siderne ikke vises korrekt (afhængig hvilken brwoser/browserversion den besøgende bruger)

SKAL det være lavet med Frames ??
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
02. oktober 2004 - 16:44 #24
Ja, det skal det helst. Det skal bare være til Internet Explorer jo. Det er okay at den ikke bliver gennemsigtig, bare der kan overlappes, så man kan se det hele
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 17:30 #25
frames skodder totalt - især til søgemaskinerne

Ellers må du have den øverste side til at være lidt højere, så der er plads til dropdown-menuen
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 15:47 #26
Spørgsmålet lukkes hermed. Laver det om
Avatar billede espersen Novice
04. oktober 2004 - 15:49 #27
så husk at skrive hvordan du laver det om så andre brugere på Eksperten kan få nytte af det.