Avatar billede robert88 Nybegynder
29. september 2004 - 17:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

nedsænke tal

jeg sidder her og skal lave en kemirapport... tænkte på om man ik ka nedsænke tal i word i stedet for bare at skrive f.eks. NO3 eller H2O..?
Avatar billede tofte Juniormester
29. september 2004 - 18:02 #1
jo marker eks totallet og tryk CTRL+D, her kan sætte kryds i sænket skrift
Avatar billede tofte Juniormester
29. september 2004 - 18:05 #2
Og når man har gjort det tilpas mange gange, er man blevet træt af det. Og så laver man en knap i stedet, ved at højreklikke på iconbåndet i toppen og vælge tilpas. Under funktioner er der en knap til sænket skrift, den skal du bare trække fra kassen over på iconbåndet
29. september 2004 - 18:11 #3
Eller man vælger den lette løsning og taster Ctrl-= (Ctrl-tasten og lighedstegn) før og efter det nedsænkede tal.
Avatar billede tofte Juniormester
29. september 2004 - 18:23 #4
erikhjuul

Er der mon forskel på genvejstasterne i de forskellige versioner, for hvis jeg trykker CTRL+= så får jeg bare dobbelt linieafstand. Vi er enige om, at = er samme tast som 0
29. september 2004 - 18:29 #5
Jeg kender ingen versioner af Word hvor genvejstasten til sænket skrift ikke er Ctrl-=
Avatar billede tofte Juniormester
29. september 2004 - 18:32 #6
Min fejl, Havde glemt shift.
29. september 2004 - 18:32 #7
Dobbelt understregning er (og har været siden Word97 - og måske også før) Ctrl-Skift-D
29. september 2004 - 18:34 #8
sorry - du skrev dobbelt LINIEAFSTAND - det er Ctrl-2.