Avatar billede zipcode Nybegynder
29. september 2004 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke stereo udgang ved brug af hovedtelefoner

Jeg har et problem med min laptop: compag presario 700. Når jeg benytter hovedtelefoner kommer det ikke ud i stereo. Stereoen virker fint, når det er de almindelige højtalere der spiller. Jeg har rodet med det, men kan ikke finde fejlen..

Kan nogen hjælpe med det problem? Jeg har lige formateret computeren, men har installeret den rigtige driver så det skulle ikke være det!?

Tak
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2004 - 15:22 #1
Prøv at gå til "Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder > Afspilning af lyd > Avanceret > Højttalerindstilling". Se, om det rigtige er valgt der.
Avatar billede zipcode Nybegynder
29. september 2004 - 17:38 #2
Ja - det har jeg prøvet - det virker desværre ikke. Det mærkelige er at jeg godt kan skifte mellem venstre og højre højtaler når der ikke er hovedtelefoner i, men ikke med hovedtelefoner i? og jeg har prøvet flere forskellige hovedtelfoner der virker andre steder..:-)

Når man formatere en compag skal man hente en sound driver på deres hjemmeside - men går da ikke ud fra det kan være den? har geninstalleret den for at være sikker.
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2004 - 19:23 #3
Prøv det her: "Start > kør > skriv "dxdiag" (uden anførselstegn) > ok". Check derefter, hvad du mener, skal checkes, især lyde og musik. Se, om alt virker, som det skal.
Avatar billede zipcode Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:38 #4
tak det virkede
Avatar billede milter Ekspert
01. oktober 2004 - 17:20 #5
Hvis alt nu virker, skal du huske at lukke spørgsmålet.