Avatar billede madsenfc Nybegynder
29. september 2004 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm?

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om faldskærme...

Skal nemlig selv anskaffe mig en, her i dag...

Så det ville være kanon, hvis i fortalte jeres mening om en fladskærm, og eventuelt lavede et link, til en side, hvor der er en billig og god fladskærm?

På forhånd tak!
Avatar billede cob Nybegynder
29. september 2004 - 11:40 #1
burde du så ikke finde en hardware kategori....?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
29. september 2004 - 11:48 #2
koeb en http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50454
Den er mega god, og har faaet meget gode anmeldelser fra brugerne.
koster kun 2350,- for 17"
Avatar billede mjense173 Nybegynder
29. september 2004 - 11:48 #3
Jeg har den selv, den kan ses fra alle vinkler..
Avatar billede stone Forsker
29. september 2004 - 13:29 #4
det man først skal kigge efter er billedkvalitet og responstid, nu skriver du ikke hvad den skal bruges til men hvis du skal spille spil på den må responstiden ikke være over 16 ms helst lavere, da gentegning af tekst i en farvet baggrund let bliver sløret.

aod lavede en test af 6 forskellige fladskærme og den som vandt var Samsung Syncmaster 172x som også var den dyreste.

en anden ting man skal være opmærksom på er betragtning vinkel, hvis der er flere som skal kigge med på skærmen.

Jeg har selv købt en 19" Medion 2995,- i aldi for et år tilbage den er udmærket til almindelig brug bare ikke til spil. Netop fordi respons tiden er for lav 16ms. Den giver netop et sløret billede ved scroll i tekst på farvet baggrund.
Avatar billede stone Forsker
29. september 2004 - 13:31 #5
her kan du søge på den billigste skærm:

http://dk.kelkoo.com/b/a/cp_114401_filter_skarmtype_fladskarm.html
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. september 2004 - 14:54 #6
Hvis du skal bruge den til billedredigering og andet grafisk arbejde skal du meget højt op i pris før en fladskærm bliver lige så god som en crt.
Avatar billede madsenfc Nybegynder
29. september 2004 - 15:58 #7
Hehe... Det er også den jeg selv har tænkt på at købe Minse..
Avatar billede mjense173 Nybegynder
29. september 2004 - 18:22 #8
Skærmen har en responstid på 14 ms, hvilket er ganske lavt for en fladskærm.
Jeg kan sagtens spille farcry og doom på den, uden at det giver problemer.
Det er mere mig selv er ikke kan ramme.. ;-)

Jeg tror den er på udsalg i føtex, for 2400,- i denne uge.
Avatar billede stone Forsker
07. juli 2005 - 13:49 #9
skal vi ikke lukke spørgsmålet?