Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 14:27 Der er 25 kommentarer

Hvordan synkronisere jeg outlook mellem to pc'ere?

Jeg har brug for at kunne synkronisere outlook mellem to pc'ere. hvordan gør jeg det så det fungere automatisk.

MVH Sten
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 14:39 #1
Har du prøvet rejsetaskens muligheder: skrivebordet - højreklik på ny - rejsetaske
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 14:41 #2
PS: Det er outlook 2003
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 14:42 #3
Kan du ikke bruge rejsetasken alligevel?
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 14:45 #4
hvilke filer er det jeg skal trække ind i rejsetasken?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 14:47 #5
Outlooks dataer er jo samlet i PST-filen. Du finder den direkte vej til den via datafilstyring under filer.
Benytter du netværk?
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 14:48 #6
ja det gør jeg
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 14:54 #7
Synkronisering vha. pst filen er er administrativt helvede...

Der findes flere gratis, online synkroniserings muligheder.

Jeg har ikke prøvet dem, men du kan se en liste med muligheder her:
http://www.slipstick.com/outlook/sync.htm

Se spec. mulighederne i afsnittet "Web storage services".
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 14:55 #8
Hvis jeg synkronisere pst-filen tager den så bare den nyeste eller synkronisere den indholdet af filen?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 14:59 #9
Sten n> jeg har lavet det sådan at jeg får en automatisk backup af mit outlook når jeg laver sikkerhedskopiering. Backuppen ligger på en seperat harddisk på den samme computer(sammen med mit ghost image). Alternativet er at du blot finder PST-filen og overfører en backup til din anden computer.
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 15:06 #10
Den metode kender jeg godt jeg har også enbagup af filen. er der ikke noget smartere man kan gøre, jeg har nemlig brug for at gøre det ret ofte.
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. september 2004 - 15:10 #11
hvis det bare er mail's så bruger jeg imap istedet for smtp, hvilket giver mig mulighed for webmail, og konstant ens mail arkiv ligemeget hvor og hvilket program jeg logger op med.

sletter jeg en mail det ene sted, bliver den også slettet det andet sted, men flytter jeg den til en lokal mappe, bliver den selvf. der og sletter sig selv fra serveren, så den kun ligger lokalt, det er smart og desværre ikke set så tit, men det er praktisk, jeg bruger det selv og er meget glad for det...

Det her er nok langt fra det svar du ventede, da jeg faktisk bare informere om at de eksisterer... rejsetaske er nok også mit foreslag.

ellers kig i outlook hjælp og søg på synkronisering. der er måske et forslag til en fancy måde de har fundet på.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 15:14 #12
sten n> Jeg synes ikke der findes en lettere måde at synkronisere dine dataer på end ved blot at klikke på knappen SIKKERHEDSKOPIERING. Det er ihvertfald den hurtigste. Det tar` 2 sek.
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 15:14 #13
Det med rejsetasken er en ok ide(så tak for den ide c",). Men vælger den kun at erstatte den gamle fil eller retter den forskelende i filen?
27. september 2004 - 15:17 #14
Rejsetaske er kun synkronisering på filniveau. Du får ikke synkroniseret dine mails i *.pst-filen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 15:18 #15
Teksten her er hentet fra windows egen hjælp og support:

Sådan synkroniseres filer, som er gemt på en flytbar disk, ved hjælp af Rejsetaske
Indsæt en flytbar disk i diskdrevet på den stationære computer.
Åbn Rejsetaske, og kopier derefter de relevante filer til Rejsetaske.
Træk rejsetasken til disken.
Filerne i Rejsetaske kopieres til disken.

Fjern disken fra den stationære computer, og indsæt den i diskdrevet på den bærbare computer.
Åbn Rejsetaske fra disken, og arbejd med filerne. Når du er klar til at synkronisere filerne, skal du fjerne disken fra den bærbare computer og indsætte den i et diskdrev på den stationære computer.
Åbn Rejsetaske fra disken, og benyt derefter en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil opdatere alle filer, skal du klikke på Opdater alt i menuen Rejsetaske.
Hvis du kun vil opdatere nogle af filerne, skal du markere filerne og derefter klikke på Opdater markeringen i menuen Rejsetaske.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 15:20 #16
Og den her er hentet fra microsoft selv: Mon ikke metoden gælder 2003 versionen?
Det vil jeg tro.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;291627
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. september 2004 - 15:23 #17
sten_n nu har du fået det foræret, giv nu bare jeanette18 de points ;-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 15:23 #18
Erikjuul> Tak for info - det var jeg ikke klar over. Rart at lære noget nyt.
Sten n> Jeg vil stadigvæk foreslå dig at investere i en seperat harddisk og placere dit backupfil på denne. Så virker metoden med de 2. sekunder.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 15:24 #19
cyberz> Nej tak - det virker tilsyneladende ikke med den rejsetaske alligevel.
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. september 2004 - 15:25 #20
svagt... (jeg er ikke direkte mostander af outlook.. men.. gæt selv resten)
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 15:33 #21
Jeg prøver om jeg kan få det til at fungere.
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 17:06 #22
Det holder ikke, det er som at bygge højhuse af papkasser!! jeg kan sagtens synkronisere outlook med min biltlf, men ikke med min bærbar??
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. september 2004 - 19:04 #23
hmm har du ikke active synch på din bærbare.. tror du evt den kan... ellers kan du jo syncronisere med din mobil og din pc først, og derefter mellem din mobil og din laptop.. hehe fusket men burde virke
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 19:12 #24
jeg kender ikke til aktive synch. men jeg vil da undersøge det
Avatar billede sten_n Nybegynder
28. september 2004 - 13:45 #25
Jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter mht aktive synch