Avatar billede keet Nybegynder
22. september 2004 - 22:08 Der er 7 kommentarer

program til oracle

Kender nogen et godt program til at skrive sql udtryk i?

Jeg kender SQL PLUS men synes ikke det fungere særligt godt.

Evt. et GUI?
Avatar billede lbaad Nybegynder
23. september 2004 - 08:17 #1
du kan bruge sql worksheet som følger med oracle, når du installerer denne.
Jeg selv bruger toad, og er meget godt tilfreds med det.

Der findes sikkert en masse freeware på www.download.com

Lars
Avatar billede keet Nybegynder
23. september 2004 - 09:01 #2
Jeg administrerer ikke selv oracle systemet. Jeg har blot et login og en url
Avatar billede lbaad Nybegynder
23. september 2004 - 09:38 #3
Hvis du kan bruge sql*plus, så kan du også bruge de andre programmer. Du skal have en indgang i din tnsnames, til basen, og så skulle du være kørende.
Hvis det er oracle 9i, så kunne Isql*plus måske være et alternativ
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2004 - 11:05 #4
måske TOAD - det er pænt stort og kan nok alt det du behøver
Avatar billede genvej Nybegynder
24. november 2004 - 13:06 #5
har også været stor fan a TOAD, indtil jeg prøvede sqlNavigator 4.1
Avatar billede qualjyn Nybegynder
13. juli 2005 - 08:04 #6
http://www.toadsoft.com/downld.html <== en freeware udegave af TOAD - og det er fantastisk. Specielt den feature der er med at man kan have mange SQL udtryk i ét editor vindue, og så er det kun den statement curseren er placeret i, der bliver udført når man trykker CTRL+Enter - fantastisk!

Og så skal vi vel snart have lukket den her anyways :)
Avatar billede qualjyn Nybegynder
26. juli 2005 - 09:56 #7
skal vi ikke have det her lukket nu? kan du ikke acceptere et af svarene? :)