Avatar billede nullu Nybegynder
22. september 2004 - 19:44 Der er 7 kommentarer

Adgang til netværksdrev via XP-pro logon

Jeg har oprettet et lille forsøgs netværk med en Win2k3 standard server og en XP-pro workstation. Jeg kan logge på serveren og browse i active directory fra XP´en men jeg kan ikke få adgang til det netwærksdrev jeg har oprettet på serveren. Det er tildelt drev bogstavet m: Hvorfor har jeg ikke adgang til netværks drevet?
Avatar billede nullu Nybegynder
22. september 2004 - 20:03 #1
Jeg har heller ikke adgang til serveren via Microsoft Windows-netværk i netværkssteder. Jeg kan heller surfe på nettet fra workstationen, men jeg kan se i DHCP at workstationen er logget på og den har fået tildelt en automatisk IP-adresse sen ligger inden for det definerede område
Avatar billede nullu Nybegynder
22. september 2004 - 20:15 #2
Jeg har løst problemet med hensyn til netværkssteder. Løsningen var at åbne min norton firewall for serverens IP-adr. Men jeg kan stadig ikke surfe fra workstationen. Hvad mangler jeg for at det kan køre?
Avatar billede leif Seniormester
22. september 2004 - 21:29 #3
Kan være en firewall eller rettigheder på sharet.
Avatar billede nullu Nybegynder
22. september 2004 - 22:02 #4
Jeg har løst problemet omkring det delte drev, men jeg kan ikke surfe fra workstationen nå jeg er logget på. Det har vel ikke noget med rettighedet at gøre eller hvad?
Avatar billede lap Nybegynder
22. september 2004 - 22:22 #5
dhcp-serveren tildeler vel en default gateway (router) som er forkert?
Avatar billede nullu Nybegynder
22. september 2004 - 22:51 #6
Hvis du smider et svar LAP for du point. Den var ikke sat forkert op, den var slet ikke angivet
Avatar billede lap Nybegynder
24. september 2004 - 20:56 #7
et lille svar :-)