Avatar billede cba Nybegynder
04. marts 2001 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det rigtige tegnsæt ?

På mine sider står der:
charset=windows-1252

Er det ok eller ... ?

Har \"tallet\" stor betydning, og hvad er det mest \"rigtige\" tegnsæt at bruge ?

Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 17:21 #1
lytter med...
Avatar billede cba Nybegynder
04. marts 2001 - 17:31 #2
Jeg glemte at sige at jeg vil ha den rigtige formulering, eller om min formulering (ovenfor) er OK ?
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2001 - 17:31 #3
<ole>
Hvis du vil være så X-browser / X-platform som muligt, bør du vælge:
    charset=iso-8859-1
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2001 - 17:32 #4
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
Avatar billede cba Nybegynder
04. marts 2001 - 22:31 #5
olebole - gider du lige fortælle mig, om det kan få nogen negative konsekvenser for det jeg før har lavet ?
Ellers tror jeg - at jeg skifter til dit forslag ?
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2001 - 23:35 #6
Bare du sørger for altid at bruge standard entities for specialtegn: \'&oslash;\' for \'ø\', \'&aring;\' for \'å\', osv - sker der ingenting ved at skifte....bortset fra din kode også fungerer på Mac og andre ikke-Windows-platforme.
/mvh