Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 18:42 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Oversættelse til tysk

Hey allesammen! Er der nogen som vil være søde, at hjælpe mig med at oversætte teksten til tysk? På forhånd TAK

Jeg tror, at rustningen som indgår i historien er et symbol på alle éns dårlige vaner. Når man bliver gift og skal til at dele livet sammen med et andet menneske må man "tage rustningen af" dvs. prøve at komme af med de dårlige vaner, ægtefællen ikke bryder sig om, for at begge parter skal være lykkelige.

De er trodsalt gift nu, og må tage hensyn til hinanden, så hvis der er noget som en af parterne ikke bryder sig om, har han/hun også ret til at blande sig, så jeg synes godt ridderfruen kan tillade sig at blande sig i i sin mands levemåde.

Jeg kunne personligt ikke forestille mig en kvinde med rustning på, fordi det virker mere mandigt, men man kunne godt forestille sig nogle måske ville gøre det.
Avatar billede morsus Nybegynder
19. september 2004 - 18:59 #1
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:03 #2
Jeg kan da godt prøve..
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 19:24 #3
Ja tusind tak jeg har brug for det til i morgen, men det vil være supert hvis den var klar nu idag! PÅ FORHÅND TAK!
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:24 #4
Det første skal lyde noget ala det her:
Ich denke, dass die Rüstung das in die Geschichte eingeht ist ein Symbol an allen eine schlechte Gewohnheit. Wenn man verheiratet werden und soll das Leben teilen zusammen mit ein andrer Mensch dürfen man die Rüstung aufnehmen, das heißt probieren mit die Schlechten Gewohnheit los zu werden, das der Ehepartner nicht mögen kann, so dass beide Partner müssen glücklich sein.
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:32 #5
Det andet stykke:
Sie sind Trotz dem verheiratet jetzt, und soll Rücksicht auf einander nehme, in diesem Fall wenn da ist etwas ein von die Partner nicht leiden kann, hast er/sie auch Recht sich zu mischen, so ich finde gut der Ritter Frau kann sich selbst erlauben in ihre Manns Lebensweise zu mischen.
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:39 #6
Sidste stykke:
Ich kann mich persönlich nicht vorstellen dass eine Frau mit Rüstung an, das ist weil das mehr männlich wirkt, aber man kann sich gute vorstellen dass mache vielleicht das tut.
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 19:41 #7
Jamen jeg siger TUSIND TUSIND TAKK for hjælpen!!!!
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:42 #8
Jeg tror der er lidt fejl med grammatikken hist og her..
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:45 #9
læser den lige igennem et par gange..;)
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 19:46 #10
Det gør ikke noget, jeg kunne ikke gøre det bedre selv;) Takker..
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:47 #11
Vent lidt alligevel :D Tak
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 19:48 #12
Okey søde det gør jeg bare:)
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 19:54 #13
Der er lidt endnu.. Men det her lyder lidt bedre.. Har ændre noget af det du skrev til noget andet...

Ich denke, dass die Rüstung das in die Geschichte eingeht, ist ein Symbol an allen seinen schlechten Gewohnheiten. Wenn man verheiratet werdet und soll das Leben zusammen mit ein andrer Mensch teilen, dürfen man „die Rüstung aufnehmen“, das heißt probieren mit die Schlechten Gewohnheiten los zu werden, der Ehepartner nicht mögen kann, so dass beide Partner müssen glücklich sein.
Sie sind Trotz dem verheiratet jetzt, und soll Rücksicht auf einander nehmen, in diesem Fall wenn da ist etwas seine Partner nicht leiden kann, hast er/sie auch Recht sich zu mischen, so ich finde gut der Ritter Frau kann sich selbst erlauben in ihre Manns Lebensweise zu mischen.
Ich kann mich persönlich nicht vorstellen dass eine  Frau mit Rüstung an, aber das wirkt mehr männlich, aber man kann sich gute vorstellen dass manche vielleicht das tut.
Avatar billede christina_04 Nybegynder
19. september 2004 - 19:58 #14
Jamen det var rigtig rigtig sødt af dig steffan.. TAKKER :)))
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 20:01 #15
Det var så lidt håber du kunne bruge det???
Hvad klasse går du i??
Avatar billede skab Nybegynder
19. september 2004 - 20:08 #16
Der er altså en del grammatiske fejl bl.a. ordstillingsfejl - men hvis det er til folkeskolen vil jeg da nok mene at det kan gå an :-)
Men ellers så tag lige og kig på

verbernes bøjning - man er ental

Mit/in styrer dativ

Bare lige en kommentar :-)
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 20:11 #17
Det var også det jeg sagde Skab..
Jeg går også kun i 10. klasse... hehe.. Så skal lære meget endnu..:P
Avatar billede skab Nybegynder
19. september 2004 - 20:25 #18
Ja ja - jeg vil skam heller ikke fornærme nogen! ;-)

Jeg ville bare lige gøre opmærksom på, at der er en del fejl!

Men Christina skal jo heller ikke aflevere en opgave, som det er tydeligt hun ikke selv har lavet!
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 20:32 #19
Det er bare i orden... Jeg er heller ikek for god til grammatik... Men kan nemt forstå det flydende.. Har set tysk fjernsyn en del af mit liv..
Avatar billede skab Nybegynder
19. september 2004 - 20:49 #20
:-)

Grammatikken kan også virke lidt uoverskuelig!
Avatar billede steffansp Nybegynder
19. september 2004 - 20:57 #21
Ikke kun overskuelig!!! Det er ret syg selvom jeg kan høre det meste.. Men det er nogle fejl kan jeg godt høre...
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:54 #22
Husk at lukke dit spørgsmål.... :P
Avatar billede steffansp Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:48 #23
????