Avatar billede dennismeng Nybegynder
19. september 2004 - 15:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lav et image af boot drevet og flyt til anden harddisk på ny ctrl

Hej,

Jeg har en test installation kørende, hvor jeg har Win2003 server installeret på en IDE disk, som kører via den indbyggede controller på bundkortet.
Nu vil jeg imidlertidigt gerne flytte denne installation af Windows 2003, over på et IDE raid jeg har lavet vha. ekstern PCI raid controller.
Jeg har installeret raid controller driveren i OS'et, og configget raid'et vha den BIOS der er på raid kortet. Så disk systemet er klart sådan set.

Men hvordan bærer jeg mig smartest ad, med at flytte windows 2003 installationen over på det nye disk setup, for bagefter at tage den disk ud der kører på den indbyggede controller?

Håber nogen har prøvet dette stunt før, og kan hjælpe med nogle tips og tricks - evt. en komplet løsning.

PS: Jeg har desværre ikke et diskdrev til rådighed på maskinen - kun CD rom drev.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2004 - 20:32 #1
hvis du restorer dit image på det nye raid set og så kører en fixmbr på det - virker det så ikke? , jeg mener kan du starte op på det
Avatar billede dennismeng Nybegynder
15. november 2004 - 11:31 #2
.