Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 16:32 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke installere SP2

Jeg har hentet den fra Windows Update, der går så ca 2 minutter hvorefter den siger at installationen mislykkedes.
Jeg er blevet informeret om at SP2 ikke kan blive installeret på crackede Windows versioner osv. Men jeg har købt min kopi sammen med en ram-blok, så derfor fik jeg OEM versionen..

Men hvordan og hvorledes kan jeg få den installeret?
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 16:37 #1
Hvis det er XP kan du læse her, hvordan du gør http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Default_sp2.asp

Der har nemlig været nogle problemmer....

Dingo2
Avatar billede h420c Nybegynder
17. september 2004 - 16:38 #2
prøv denne ... virker ihvertfald på vens crackede windows xp pro så mon den ikke osse virker med din oem ? den er vist osse uden activation .. skummelt ms selv lægger sådan en version ud så alle kan hente det og opdatere crackede versioner uden aktivering

her er linket:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

enjoy :D
Avatar billede h420c Nybegynder
17. september 2004 - 16:40 #3
kun for den engelske version tror jeg
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 16:40 #4
Det fortæller mig ikke så meget ..
Der står ikke noget om hvorfor den ikke vil blive installeret. Et direkete link hvis du har det, kan måske hjælpe :)
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 16:41 #5
Jeg har den danske version forresten.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 16:48 #6
Det er hvis man har den danske version
At du skal hente de der 260mb eller lign, og indstallere det den vej igennem
noget med at du skal hente Netwærksudgaven og køre. Eller vente til de har rettet fejlen.

Jeg kan lige finde noget mere info senere...

hvis jeg når det idag

Dingo2
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 16:49 #7
Helt i orden, det haster ikke :) Undrer mig bare hvorfor jeg ikke kan få den installeret.
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 16:55 #8
Maskinen skal være ren for spyware, anbefaler, at køre spybot
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 16:59 #9
Jeg bruger Opera, så spyware er meget begrænset. Ad-Aware fandt 3 cookies, Spybot S&D fandt intet.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 17:02 #10
jeg har også prøvet at køre sp2 for et  to tre dage siden men den kunne ikke installeres.. det havde jeg prøvet 3-4 gange.. så tænkte jeg at det kunne være en fejl fra deres side.. så gav jeg op.. men igår aftes jeg sad og kedede mig så tjekkede jeg min pc for virus og spyware ( selv om jeg gør det rimelig tit så  var der alligevel 6 stykker. men hvad skete der så ? så prøvede jeg sp2 installationene og så gik den bare igen hehe det er nok det der er fejlen ved dit.. tjek den for virus. og det har intet at gøre med at din xp er kopieret fra en andens
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:07 #11
Lige for at gøre det klart igen: Det er en købt OEM kopi, ikke en kopi fra en anden pc :) Men jeg vil da lige tjekke for virus så.
Avatar billede enriko Nybegynder
17. september 2004 - 17:09 #12
dte er nok det bedste at gøre :)
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:19 #13
Tjekkede med Panda ActiveScan & Homecall.
Fandt ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2004 - 17:30 #14
Jeg havde samme problem, men hentede så den store fil og installerede den uden problemer.
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:40 #15
Hvor ligger den store fil så henne? :)
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:41 #16
Syns også det lyder mærkeligt at man skal ha 1.5GB mere plads, til noget der fylder 73mb at hente ..
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 17:45 #17
Jeg køre pt ikke selv XP, så jeg har lige snakket med en ven omkring det
Han anbefaler at du kigger på http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/windowsxp/default.asp#trin2
for at se om du har et sikkert system

Hvis du ikke vil vente på at de får rettet fejlen i windows update systemmet, skal du hente de 258Mb som filen fylder for Netværksudgaven og indtsallere den.

Han mener også at du skal slå Windows Update fra når du installere Netværksudgaven.

Jeg vil senere prøve på min nabo´s PC at opgradere den danske version af XP på samme måde. ( hvis han da er kommet hjem fra ferie )

Her er linket til filen, klik på "Hent" i Højre hjørne.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Mvh. Dingo2
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:46 #18
SP 2 til download fylder 258MB
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:52 #19
peet > heh der står at den henter 73mb i windows update ...
dingo2 > Jeg kigger lige på det, takker.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 18:04 #20
Der er også forskel på om det er Netwærksversionen eller Enkelbruger versionen.
Du kan jo også vente et par uger til MS har fået rettet fejlen.

Dingo2
Avatar billede sascha Nybegynder
17. september 2004 - 22:08 #21
Versionen på 258mb er al opdate, hvorimod de 73 mb kun er sp2
Avatar billede sascha Nybegynder
17. september 2004 - 22:43 #22
h420c) du er hermed anmeldt
prøv denne ... virker ihvertfald på vens crackede windows xp pro så mon den ikke osse virker med din oem ? den er vist osse uden activation .. skummelt ms selv lægger sådan en version ud så alle kan hente det og opdatere crackede versioner uden aktivering
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2004 - 23:54 #23
lidt søgen på nettet efter cdkeys til winxp gav resultat - jeg ændrede min cdkey og prøvede at installere SP2. Det kan ikke lade sig gøre idet SP2 detekterer min cdkey som værende ulovlig. Den anmeldelse var ikke nødvendig :)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 09:54 #24
sascha> Rolig nu, at en der er herinde har en ven der har en cracket XP kan vel næppe være i strid med Ekspertens regler.

Hele spørgsmålet handler jo om en lovlig udgave :D
Avatar billede wickedd Juniormester
18. september 2004 - 22:36 #25
Prøvede lige at hente igen fra windows update, og den begyndte derefter at hente ydeligere 93mb - Så nu er SP2 endelig blevet installeret :)

Jeg takker for hjælpen