Avatar billede rossonero Nybegynder
15. september 2004 - 10:42 Der er 3 kommentarer

Oracle management server

Jeg har bladret rundt for at finde noget omkring Oracle management server.

Jeg har installeret en ganske almindelig oracle database, som jeg "stand alone" kan komme ind i.

Så vidt jeg kan se så er Management server i sig selv en database ? Hvad kan man bruge denne til sådan til og vil en installation af den ændre noget på andre databaser der er liggende på samme server ?
Avatar billede lbaad Nybegynder
15. september 2004 - 12:38 #1
Management server en en selvstændig database, så den ændrer INTET i dine andre databaser. Du kan godt køre denne base på sammen server.
Det som du kan gøre i denne base, er at du kan "discover" dine andre databaser, og så kunne administrere dem et sted fra. Du får adgang til en masse administrations værktøjer med en management server. Tuning, backup, restore, performance mm.
Avatar billede rossonero Nybegynder
15. september 2004 - 14:38 #2
hmm ok . nu har jeg installeret det .. findes der nogen en slags tutorial omkring opsætning af backup m.m. ?
Avatar billede lbaad Nybegynder
15. september 2004 - 14:45 #3
der er en guide her
http://www.oracle.com/pls/db92/db92.drilldown?levelnum=2&toplevel=a96673&method=FULL&chapters=0&book=&wildcards=1&preference=&expand_all=&verb=&word=management+server#a96673

Ellers så prøv, at søge på management server på otn.oralce.com og technet.oracle.com og metalink.oracle.com