Avatar billede nilsen Nybegynder
13. september 2004 - 07:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

jeg trenger et wysiwyg program

gd
Jeg trenger et wysiwyg program (ikke frontpage) el dreamweaver (for dyrt).
Programmet må aksepteres av de fleste utbydere, og hvis mulig også vise kodene samtidig som man skriver i klart språg.
Nilsen
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. september 2004 - 08:23 #1
hvis frontpage er for dyrt, tror jeg det bliver svært af finde et ordenligt wysiwyg program. men jeg kan tage fejl.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. september 2004 - 08:26 #2
menes dog at huske at stones webwriter (www.webwriter.dk) har en ekperimentel WYSIWYG editor. måske kan du bruge det, programmet er i hvert fald gratis til privat brug.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. september 2004 - 09:12 #3
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. september 2004 - 09:14 #4
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. september 2004 - 09:18 #5
eagleeye >> problemet er vel at billige/gratis WYSWYSIG programmer ikke kan håndtere server script, og det er derfor man skal betale i 1000 kr. klassen, for et prof. WYSIWYG program.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. september 2004 - 11:11 #6
Jeg tror ikke der er nogle editore som kan lave server side script med WYSIWYG interface. For at kunne køre scriptet kræver det en web-server og ofte også en database. Måske dreamweaver kan simluere data?  Det virker umiddelbart ikke logisk at lave siden med WYSIWYG når siden bliver dynamisk opbygget af server side scriptet.

Til statisk HTML kode kan man godt bruge en WYSIWYG editor, da de ikke ændre sig.

Jeg bruger eksempelvis HTML-kit til at lave PHP filer, når jeg har en fil kan jeg ligge den på en web-server og se resultatet i browsren som er hvad man får. Ikke et program som forsøger at vise hvad browseren måske vil vise.

Nu ved jeg ikke helt hvad programmet skal kunne. Er det kun til HTML kode eller skal det "kende" server side sprog, for syntax highlight?

Men ja du har helt ret gratis programmer har begrænsninger, kan man leve med de begrænsninger er det mange penge at spare i licenser. Har man firma eller er prof. udvilker kan jo bruge penge på prof. programmer som kan lette ens arbejde :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. september 2004 - 11:13 #7
eagleeye >> lige præcis ;-)
Avatar billede nilsen Nybegynder
13. september 2004 - 19:44 #8
gd
tks
frontpage har jeg allerede - men har problemer med utbyderne som ikke aksepterer frontpage. Jeg har en som opgiver at man kan bruge frontpage - det fungerer også delvist - når jeg imidlertid forsøger sette ind et formular - opgives det at utbyderens server ikke aksepterer formularer fra frontpage.
Dreamweaver syntes jeg er for dyr - oppgivet til 700-800,- $ hvilket jo tilsvarer 5000 til 6000 kroner.
Det er jo også viktigt at utbydernes server aksepterer programmene.
Jeg er klar over at ekspertisen aldri vil benytte wysiwyg editorer - men jeg syntes det tar for lang tid at sette sig ind i alle tags etc., som jo er nødvendig hvis man skal ha en side til at se så nogenlunde ud.
Jeg ser lit på ovennevnte programmer og kommer tilbage.
Nilsen
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. september 2004 - 19:50 #9
Så vidt jeg ved er det kun Frontpage som kræver noget af serveren hvis man vil bruge Frontpage extensions, umiddelbart kan man god bruge frontpage og så selv upload via FTP. Dreamweaver kræver ikke noget specielt og bruger vel FTP til upload.
Avatar billede nilsen Nybegynder
14. september 2004 - 07:57 #10
gm
fixxxer
jeg er ikke nødvendigvis på jakt etter noe gratis - betaler gerne upto 1000 dkr.
men 5/6000 syntes jeg er i overkant.
Nilsen
Avatar billede nilsen Nybegynder
15. september 2004 - 22:25 #11
ga
Så har jeg kikket på de nevnte programmer - ikke helt efter ønske - men eagleeye hvis du legger et svar får du poengene da du jo kom med en rekke brukbare forslag.
Nilsen
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. september 2004 - 22:28 #12
ok, her et svar :)