Avatar billede fbisoft Nybegynder
11. september 2004 - 15:15 Der er 16 kommentarer

afspilning af mpeg-filer i en stst. dvd

Hejsa!
Er der nogen der ved hvordan en stationær dvd afspiller, kan læse en f.eks. film.mpg, skal filen laves om? kan man have flere filer på dvd der kan afspilles.
skal de ligge i bestemte mapper
på forhånd tak.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 15:25 #1
Det må stå på din afspiller om den kan afspille mpg-filer. Men ellers er det ikke det store problem at lave dem om til "rigtige" dvd-filer.
Du kan enten bruge et program som Tmpgenc DVD Author som kan fås her som trial:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html
Her har du så også mulighed for at lave menuer. Og du kan trække alle de mpeg-filer ind du kan have, der er en linie nedenunder der "vokser" i kraft af, nvor mange filer du putter i.
Eller du kan gå en mere omstændig vej, der består i at du deler dine mpegfiler i videospor og lydspor og laver vob via ifo. Derefter kan du så samle dine film i f.eks. DVD-shrink, hvor du så laver en back-up af dem. Men der kan du så ikke lave menuer.
Avatar billede humleman Nybegynder
11. september 2004 - 18:42 #2
eller inde hos http://www.download.com/
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 20:12 #3
humlemand, hvad skal han lede efter hos download?
Avatar billede fbisoft Nybegynder
11. september 2004 - 20:20 #4
Hej norbert!
den sider : video GOB is too long??? den er en film jeg gerne vil lægge ned på DVDen er filen for stor, 760 MB ....
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 20:27 #5
Det er surt, at gob'ben er for stor, den har jeg ingen redning for. :-(
Den bliver svær at lægge sammen med de andre mpg-filer.
Det eneste du vel kan gøre er, at du må kode den om. Men hvis den ikke fylder mere ned 760 mb kan det godt lade sig gøre med f.eks. tmpgenc. Hvor lang tid kører din fil? hvor lang tid varer den?
Avatar billede fbisoft Nybegynder
11. september 2004 - 20:38 #6
den er 43 min. 17 sek. lang, og jeg har 3 filer af nogenlunde samme størrelse jeg gerne ville lægge ned på samme DVD. så jeg må vel på udkig efter et andet produkt, hvis det ikke kan lade sig gøre....
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 20:45 #7
OK - så er det nok SVCD-filer. Dem vil tmpgenc dvd author ikke have noget med at gøre. De er ikke DVD-kompatible. Men det kan vi få dem til ved at konvertere dem om. Det vil jeg tro, du kan gøre med tmpgenc plus 2.5. Her er en trial der varer i 14 dage:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tp.html
hvis du altså ikke har en anden encoder, du bedre kan lide :-)
Du kan lige trække den ned, mens jeg forsøger at bikse en guide sammen til dig :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 20:48 #8
Eller vi kan forsøge det andet forslag, jeg havde. Men der får vi det samme problem, når du skal lægge dem sammen til én DVD. Derfor dette helt nye forslag.
Avatar billede fbisoft Nybegynder
11. september 2004 - 21:14 #9
Jeg er ved at prøve:
Ulead DVD MovieFactory.
jeg kan gøre de 3 filer klar bræning, så måske virker det... jeg gider ikke brænde i aften, men prøver i morgen.

men MANGE tak norbert for din hjælp indtil videre!
Avatar billede norbert Nybegynder
11. september 2004 - 21:16 #10
Det tror jeg nok vil lykkes for dig. Jeg kender dog ikke programmet, men har set her i forummet, at andre har stor glæde af det.
Held og lykke med forsøgene :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 15:51 #11
Fandt du ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede fbisoft Nybegynder
22. november 2004 - 19:13 #12
Hej norbert
jeg er igsng med st bruge "Cucusoft AVI to VCD DVD MPEG Converter Pro" men har ikke prøvet det på en stationær endnu!
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 19:17 #13
Jamen, er det avi-filer du har? Såvidt jeg forstod på dit hovedspørgsmål er det mpeg-filer, du har? :-)
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. november 2004 - 13:17 #14
Hej igen, det er lidt af hver.... men ligemeget hvad jeg gør, kan den stationære ikke aflæse dem (no disk inserted) også når jeg laver alm. vcd, som jeg ved den tager!, men det er åbenbart ikke nok, kun at smide en .mpg (vdc) fil på en dvd....
jeg opgiver snart (ville ellers havde glædet en af mine venner med en lille dokumentar film)
Avatar billede norbert Nybegynder
24. november 2004 - 13:21 #15
Har du forsøgt det allerførste link jeg lagde, der konverterer mpeg om til vob-filer, som er den filtype du skal bruge på DVD'en?
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. november 2004 - 13:45 #16
jeg prøver lige igen :-) men det har kostet min 3 dvd´er indtil nu, lidt øv