Avatar billede jimbo22 Nybegynder
10. september 2004 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"bundle" installering af mysql med mit software

Hvordan installereres mysql på en computer hvor noget software som afhænger af mysql skal installeres? Skal mysql installeres separat (kunder af mit software vil ikke bryde sig om den løsning) eller eksisterer der teknikker (såsom en komponent til Installshield Express) som gør det muligt automatisk at installere mysql på computeren i forbindelse med installationen af programmet.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2004 - 23:11 #1
Vær opmærksom på at enten skal du betale for MySQL eller så skal dit software
være GPL, hvis du vil distribuere MySQL.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2004 - 23:12 #2
Det er ved at være lidt tid siden jeg har installeret MySQL, men kan den
ikke bare unzippes ?

Det tricky er ikke at installere MySQL men at detecte om der evt. er en MySQL
i forvejen og undgå konflikter.
Avatar billede jimbo22 Nybegynder
11. september 2004 - 00:12 #3
Mit ønske er at installationen og eksistensen af mysql serveren på kundens computer skal være så usynlig som muligt, da kunden naturligvis ikke har noget at bruge mysql serveren til. Måske det er muligt at installere en "windows service" version af mysql?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 00:17 #4
MySQL kan installeres som windows service.

Det står i installations vejledningen.

Jeg mener bare at man skal skrive:

mysqld --install

(men check lige)
Avatar billede jimbo22 Nybegynder
11. september 2004 - 17:11 #5
>Jeg mener bare at man skal skrive:
>mysqld --install
Jo den er vist god nok, tak for tippet. Men med hensyn til installationen, så har jeg et setup program som hedder "mysql servers and clients" som installerer mysql på computeren. Det vil jeg gerne undgå at kunderne skal igennem.

>Det er ved at være lidt tid siden jeg har installeret MySQL, men kan den
>ikke bare unzippes ?
Det tvivler jeg på at man kan med de nye mysql versioner ...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 17:20 #6
Det har du vist ret i.

Men det ser også ud som om at de har lavet mulighed for silent install.

Jeg har svært ved at finde en vejledning til det, men hvis I køber og betaler
for MySQL, så må I vel kunne få noget support.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:57 #7
OK ?