Avatar billede rossonero Nybegynder
10. september 2004 - 10:02 Der er 2 kommentarer

Archive spørgsmål

Jeg har en oracle database, hvor jeg synes der fylder rigeligt!. Den fylder faktisk næsten 14gb!. Jeg har dog fundet ud af, at de 11GB ligger i en achive folder her: D:\oracle\ora92\oradata\name\archive

Det ligger .dbf filer i denne folder, som hver fylder 100Mb. Nogle af dem er af ældre dato, men kan jeg fjerne dem uden der sker databasen noget ?
Avatar billede lbaad Nybegynder
10. september 2004 - 11:28 #1
Archive filer er til at få din database tilbage til "point-of-crash". Hvis du ikke har en fuld gyldig backup, så skal du nok ikke slette archive filerne.

Du kan tjekke, om dine DBF filer bruges i Enterprise manageren. Hvis de ikke fremgår af listen over databasefiler, så kan du godt slette dem, men ellers ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 17:12 #2
De slettes ikke fra listen over archive filer, med mindre man laver en resetlogs.
Men du kan roligt slette dem, der er ældre end sidste kolde backup.