Avatar billede baiarno Nybegynder
09. september 2004 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

computeren genstarter og der er ikke virus!

hej!

Min computer genstarter hele tiden, men oftes når jeg vil instalere programmer. Jeg er sikker på at der ikke er virus på eller jeg er næsten sikker.
Computeren genstartede også da jeg ville instalerer windows og det var ikke der hvor den normalt skulle genstarte...
Hvad kan jeg gøre????

Venlig Hilsen
Jan
Avatar billede halifax Nybegynder
10. september 2004 - 01:33 #1
En typisk årsag til den slags er fejl i en driver til hardware, eller en forkert driver. Har du opdaterede drivere på din pc, samt alt nødvendigt fra Windows Update?

Kommer der en fejlmeddelelse når den genstarter (blå skærm)?

Prøv højreklik Denne Computer, vælg Egenskaber. Dernæst faneblad Avanceret og under Start og genoprettelse klik på Indstilinger. Fjern her hak ud for Automatisk genstart.

Det skulle give tid til, ved genstart, at se evt. fejlmeddelse hvad den går ud på og derved indkredse, hvor problemet kan ligge.

Gælder for Windows XP.
Avatar billede john.doe Nybegynder
10. september 2004 - 09:25 #2
Det lyder som ram fejl.
Download http://support.cybertronpc.com/cti-kb/bags/memtest86.exe
og test dine ram.
Avatar billede baiarno Nybegynder
10. september 2004 - 19:47 #3
jeg har lige købt computeren, så jeg gør ud fra at de drivere der er med er helt som de skal være. Windows er også opdateret så der der tror jeg heller ikke den er gal.
Jeg har haft den til at vise blå skærm, men den skriver forskellige ting, som Kernel_Data_Inpage_error og Page_fault_in_nonpage_area.
Kan det hjælpe hvis jeg opdatere bios´en??
Avatar billede halifax Nybegynder
11. september 2004 - 14:40 #4
Stop 0x0000007A or KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
This Stop message, also known as Stop 0x7A, indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.

One of the following conditions usually causes a Stop 0x7A: a bad sector in a paging file, a virus, a disk controller error, defective hardware, or failing RAM. In rare cases, a Stop 0x7A occurs when nonpaged pool resources run out.
----------------------------------------------------
Stop 0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
This Stop message, also known as Stop 0x50, occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which indicates that invalid system memory has been referenced. This fault can occur due to a variety of error conditions, such as bugs in antivirus software, a corrupted NTFS volume, or faulty hardware (typically related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

Kilde: http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/windows/xp/all/reskit/en-us/prkd_tro_vfxu.asp

Kan meget vel skyldes ram fejl. Kan også skyldes fejl på disken, eller andre ting som fremgår af Microsofts artikel. Hvis det er hardwarefejl ville jeg nok lade pc'en gå tilbage til forhandleren. Så må han udbedre fejlen.

Tror ikke en opdatering af BIOS hjælper, men det kan måske være et spørgsmål om alle settings i BIOS er gjort korrekt. Har du prøvet en "Load Optimize Defaults" eller "Load Default Settings"  -  kan hedde forskellig i forskellige bios.
Avatar billede jensastrup Nybegynder
15. september 2004 - 11:28 #5
Jeg har haft samme fejl. Det viste sig at det var processoren der blev for varm.
Den genstartede typisk når den havde rigeligt at lave. At det sker når du installerer programmer var også det jeg oplevede. Jeg prøvede at stille computeren et sted hvor den får max. køling. Det hjalp.
Avatar billede baiarno Nybegynder
07. december 2004 - 16:05 #6
hvor opretter jeg et nyt spørgsmål..... Jeg kan ikke huske det eller finde det...