Avatar billede larsmoller Nybegynder
02. marts 2001 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvofor kan jeg ikke lave en Dim dbs As Database ?

Jeg sidder med et underligt problem. Jeg skal lave en \'Dim dbs As Database\' , men access melder fejl : \'user-defined type not defined\'. Jeg bruger access 2000.
Forstår ikke hvad jeg gør galt, har kigget på alle eksemplerne i hjælp og skrevet det nøjagtigt som det står der.
Avatar billede horus Nybegynder
02. marts 2001 - 10:33 #1
det lyder godt nok mystisk.... prøv at tjekke referencerne - om Microsoft DAO er markeret - det er muligt at det kun er ADO der er markeret i 2000, og at man ikke kan dim as database derigennem - men det lyder mærkeligt. Prøv som sagt at oprette reference til DAO hvis den ikke er der, og til ADO hvis den heller ikke er der.

Du finder referencerne ved at åbne et modul, vælge funktioner og derunder referencer (sårn er det i hvert fald i A97)

Horus
02. marts 2001 - 11:07 #2
Nå, Horus ! Denne gang er det dig, der kommer mig i forkøbet, din slambert :-)

Men du har helt ret. Det er et typisk eksempel på en manglende reference til DAO, da DAO ikke længere er den (af Microsoft) foretrukne datamodel!

/Thomas
Avatar billede horus Nybegynder
02. marts 2001 - 11:32 #3
Hvem kalder du en slambert, Thomas :-)

Vi må vel holde hinanden på tæerne :-)

Hygge og god dag,

Horus
Avatar billede larsmoller Nybegynder
03. marts 2001 - 12:46 #4
Jammen i havde jo fuld kommen ret. Det var DAO der manglede at blive slået til. Tak for hjælpen den havde jeg squ ikke selv regnet ud.

Lars Moller