Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 15:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB eller SCSI

Hej

En scanner med både USB2 og SCSI

1. Scanner med USB2 kabel
2. Scanner med SCSI (Adaptec på PCI-port)

Hvad er hurtigst?

Team
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 16:15 #1
Det kommer an på hvor hurtig den scsi standard er som scanneren kan køre med.
Der er scsi standarter helt op til 320 mbyte/sek, hvilket er 6-7 gange hurtigere end USB2.
Så fortæl hvilken scanner det er, eller hvilken scsi standard den kan køre, så kan vi nok give et bedre svar.
Avatar billede seacom Nybegynder
07. september 2004 - 17:57 #2
usb2 køre 480mb sek
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 08:09 #3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 08:35 #4
Jeg kunne ikke finde yderligere info om den scsi standard der henføres til, idet der findes 2 SCSI3 standarder.
http://www.revealcable.co.uk/Reference/Scsi1.htm

Men tager vi den langsomste af de 2 standarder vil den nå op på 40mbps hvilket er det samme som en hastighed på 320 mbit/sek. Til sammenligning kører usb2 480 mbit/sek, men der er et andet aspekt som man også skal holde sig for øje, nemlig at hvis man kører med scsi controlleren tager man arbejdsbyrden væk fra cpu'en.
Der er ret meget "overhead" i USB2 protokollen og det hele skal håndteres af cpu'en, så min helt klare anbefaling er at bruge scsi på trods af at den på papiret er en smule langsommere end usb2.
Samtidig er den også væsentligt mere stabil end usb2. Du ser ingen servere der benytter USB2, men derimod vil du se at ALLE servere kan håndtere og bruger SCSI.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 08:47 #5
Det må vel være bedst, hvis man sætter en scsi disk i også... ? (i stedet for alm. IDE)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 09:07 #6
eller rettere - skal den omkring CPU'en hvis det er en IDE-disk?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 09:15 #7
Ja, det skal den, og du har helt ret.
En scsi disk er hurtigere og giver mindre cpu belastning end en tilsvarende ide disk. Du kan få scsi diske helt op til 15000 o/min og scsi kort der kan overføre 320 mb/sek, men man betaler altså også en del penge for det. Både SCSI kort og SCSI diske er dyre, og det er da også derfor at man typisk kun ser SCSI i f.eks CAD stationer og servere, hvor prisen ikke rigtigt spiller en rolle, i forhold til ydelse og stabilitet.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 10:01 #8
Tak ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 10:02 #9
Velbekomme og takker for point :)