Avatar billede dyt Nybegynder
03. september 2004 - 23:51 Der er 28 kommentarer

Hjælp til bærbar.

Halløj alle sammen.

Sagen er den, at jeg faktisk har rimelig mange problemer med min nye bærbare, som jeg har købt for ca. en måned siden. Lige fra starten har den drillet, først med at den ikke ville logge på det trådløse netværk (den fejl har jeg rettet, da jeg havde været så dum at glemme og installere noget software :P), men ellers driller den generelt. Jeg laver lige en lille liste over problemerne:

1. Min "trådløs-netværk-on/off"-knap, reagerer ikke når man slukker eller tænder, det er først når man allerede har sat den til on, og man så sætter den i dvale. Når den så "vågner op" igen, så virker det trådløse netværk pludselig..

2. Jeg har for nylig købt en trådløs router, for at jeg ville have adgang til trådløst internet herhjemme, det virker så ikke. Der er ikke noget galt med routeren, den virker upåklageligt, men min bærbare kan bare ikke connecte til routeren. Altså - jeg kan ikke komme på internettet med den bærbare herhjemme, fordi, når jeg sætter et LAN-kabel til, så ryger internet-forbindelsen sig en tur, og virker først når man har taget stikket ud af den bærbare, og genstartet router/internet-modem.

3. Min USB-enhed virker ikke. Hver gang jeg prøver at installere "USB-controller", så siger den at den mangler en fil kaldet "usbehci.sys". Jeg har uden resultat søgt og søgt, både på internettet, og på min bærbare, på driver-cd'en der fulgte med, og alle tænkelige steder - den fil er bare ikke til at finde.

4. Jeg har i øjeblikket installeret Word XP på min bærbare, og det virker fint. - i hvert fald de første 5 min. Når jeg ikke har lavet noget i et lille stykke tid, og prøver at åbne et nyt/gemt Word-dokument, så sker der ikke noget. Det er først efter en genstart jeg kan få Word til at virke igen..

5. Omkring 90% af de gange jeg slukker den bærbare, kommer den med (lige inden den er ved at slukke), "Afslutning af program", eller hvad det nu hedder. Så er den ved at lukke et program ned, som ligger i Windows-mappen. Jeg kan ikke lige huske hvad filen hedder, men det er heller ikke det mest relevante i dette topic.

Så tror jeg vist at det var det :)
Det var da heller ikke så galt.. eller?

Jeg håber der er nogle der kan/gider hjælpe mig med mine problemer.

Tak på forhånd, dyt - Brian F.

P.S. Det skal lige siges at jeg har købt computeren igennem PRC-direct - for guds skyld, lad være med at købe igennem det firma. De aner ikke en skid om deres varer, hverken det ene eller det andet. Og leverings-tiden? "Højst 3 dage" hahahhahahahahah!! hvor sjovt, efter 1½ uge ringede jeg til direktøren, Gerner Pedersen, hvor han slet ikke vidste om den var blevet sendt endnu, og da jeg begyndte at klage mig over det, begyndte han med at beklage sig over at han slet ikke kunne lide sit arbejde, og han skulle aldrig have valgt den branche. Desuden havde han forklaret mig i en e-mail jeg havde fået fra ham et par dage før, at min bærbare ikke var blevet sendt endnu, pga. de manglede nogle RAM-blokke de ikke havde fået hjem endnu. Men i telefonen anede han ikke en skid om det, og ja.. det med RAM-blokkene var åbenbart en hvid løgn fandt jeg så ud af.. Det lød næsten som om han var ved at tude.. - professionelt? Hmm.. nej.
Undgå PRC-direct for enhver pris, de er ikke det de selv siger de er!.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. september 2004 - 23:53 #1
Hov.. Jeg glemte lige at sige i relation til det første afsnit, at da den ikke ville logge på det trådløse internet, var det i min skole. Jeg går i 1.G på HTX, men det fik jeg så til at virke. Derimod vil det herhjemme ikke virker..
Avatar billede speedytech Nybegynder
04. september 2004 - 00:00 #2
Har du prøvet alle opdateringer til windows ? Har du osse prøvet og se om der ect. skulle være nogle nye drivere ind på deres hjemmeside.. For hvis den ikke virker med det - kunne det godt tyde på at den muligvis kunne være defekt på flere områder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 00:15 #3
Da du fik pc'en, var den da ikke installeret med styresystem ?
Fik du ikke en cdrom med med drivere til bundkortet ?
Avatar billede sorenbs Nybegynder
04. september 2004 - 00:39 #4
Jeg foreslår at du sender din laaange liste til prc-direct, og beder dem om hjælp, de må helt sikkert kende til i hvertfald nogle af problemerne.
Er der forresten andre der har erfaringer med prc-connect, en direktør der ikke gider lave det han laver, ikke kan huske hvad han sagde dagen forinden, og bilder sine kunder ind at de mangler ram og en leverings tid der er 4 gange længere end lovet, det lyder ikke så lågende :)
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 00:41 #5
Hmm.. der var ikke installeret nogle styresystemer da jeg fik den, jeg skulle selv til at formatere, for derefter at installere Windows.. Men mht. drivere på cd'en, så var det her de cd'ere der fulgte med: WLAN-cd, CL56 User's manual, Nero burning rom, WinDVD, og CL56-drivers. Så den eneste cd med drivers, må være sidstnævnte.. Men der er intet med USB-driver eller noget som helst, og når jeg går ind i enhedshåndtering, så er USB-controller ikke installeret.. Der findes dog en menu på driver-cd'en der hedder "Install all drivers" hvor den begynder at installere samtlige drivers på cd'en, men USB-controller virker stadig ikke.. Jeg tror nok jeg har alle opdateringer til Windows, den har i hvert fald ikke kommet med den der besked "Windows har fundet nye opdateringer" i i hvert fald 1½ uge nu..
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 00:43 #6
sorenbs; Tror du bare det er noget jeg har opdigtet? For jeg kan faktisk godt sende dig nogle af de mails han har sendt mig, det er lidt sværere at bevise det med han beklagede sig over sit arbejde mens jeg snakkede i telefonen med ham. Men tro mig - det er ikke bare pure opspind.
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 00:53 #7
Nå okay.. Jeg kan åbenbart heller ikke bevise det med mails, jeg så dem lige igennem og der stod egentlig ikke noget spændende. Jeg var ellers sikker på, at det var i en mail, han skrev det med at de var udgået af RAM-blokke, men det må have været i telefonen. Men hvis der er andre ligesom sorenbs der bare tror det er noget jeg har opdigtet, så tro det. Men bare lige en enkelt fact; det er faktisk ikke opdigtet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 00:53 #8
Er usb controlleren enablet i bios ?
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 00:55 #9
Det ved jeg ikke.. Men altså.. Den sidder jo fra start af i computeren, og den findes i Enhedshåndtering, jeg kan bare ikke installere den..
Men hvordan ser man det med bios?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 00:57 #10
Du går ind i bios ved at trykke en tast i starten. Det vises osm regel på skærmen hvilken en det er. Tit er det F1
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 00:58 #11
okay.. jeg kigger lige
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 00:59 #12
Skriv lige præcis modelnummeret på din pc.
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 01:00 #13
Hmm.. Jeg har lige kigget bios nu, og der står et flueben ved "Legacy USB Support"
..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 01:01 #14
Ok, så er den nok enablet. Har du modelnummeret ?
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 01:01 #15
"HDD Model Name = HTS548040M9AT00"

Bær over med mig hvis det ikke var det du spurgte om, jeg er ikke specielt "computer-dygtig"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 01:02 #16
Nej, det var nu bare ZNote2100 eller et andet nr.
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 01:03 #17
Ahh.. det er Znote 4200
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 01:04 #18
ftp://prc-direct.dk/Znote4200/Drivers/Win2K_XP/

Her er der en mangfoldighed af drivere, og det lyder til at du mangler de fleste af dem. De vigtigste er chipset driverne.
Avatar billede dyt Nybegynder
04. september 2004 - 01:05 #19
Tak skal du have. Jeg kigger lidt på dem, og så kan det være jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan finde ud af det ;)

Takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 01:08 #20
Velbekomme. Tag og højreklik på hver af mapperne og vælg kopier til mappe, og så få kopieret dem ned til en folder på harddisken. Efterfølgende kan du så i ro og mag installere dem alle en efter en.

Bortset fra USB2 driveren før sp1. Den behøver du ikke installere. Installer sp1 istedet hvis du ikke allerede har gjort det. USB2 driveren ligger i sp1.
Avatar billede peacewood Nybegynder
06. september 2004 - 13:07 #21
jeg vil lige påpege, at jeg også har bestilt en bærbar hos PRC-DIRECT og efter 25 dage, har jeg stadig ikke set skyggen af min ordre. Jeg har fået 4 undskyldninger indtil videre og personlige breve omkring leveringstidspunkt, men stadig står jeg uden bærbar. :)

"DYT" jeg kan se ud fra din tråd, at leveringstiden også blev overskredet, men hvor længe gik der før modtog din bærbar?

Jeg håber min pc NÅR den ankommer, vil virke fejlfri *lol*
Avatar billede dyt Nybegynder
06. september 2004 - 21:00 #22
Peacewood, 1½ uge efter jeg havde bestilt den (og efter jeg havde ringet og snakket med direktøren osv) der ringede jeg til selve Zepto Computers og snakkede med dem. Og vupti - efter 2 dage havde jeg den. Så det er nok en god ide at snakke med dem, du kan ringe på det her nummer: 70 204 304. Det er direkte til Zepco Computers, og de kan sikkert godt hjælpe dig.

Men hvilke undskyldninger har du fået? og af hvem..?
Jeg fik jo den med at de RAM-blokke ikke var kommet, og så hele den historie med, at direktøren ikke kunne lide sit valg af profession..
Avatar billede dyt Nybegynder
06. september 2004 - 21:04 #23
Hov forresten, jeg kom lige i tanke om en ting mere - Da jeg bestilte min bærbare stod der utrykkeligt, at jeg ville modtage en e-mail med en bekræftelse over min ordre, når den blev sat i gang.
Den modtog jeg aldrig, og da jeg snakkede med Gerner i telefonen, sagde han, at det var fordi jeg ikke havde skrevet e-mail adresse da jeg bestilte den.. Og det VED jeg, jeg havde. Og for at han åbenbart skulle vise over for mig, at det i hvert fald var mig der tog fejl, så insisterede han på at tage et screenshot af, at jeg åbenbart manglede e-mail adresse. Da jeg så modtog den e-mail med screenshot'et, ja sjovt nok så virkede den "attachment" ikke han havde medsendt.. Jeg siger ikke det var bevidst at den ikke virkede, men jeg synes bare det virker liiiiige lovlig underligt, og at der er lidt for meget "smart-fyr" over direktøren, efter min smag..
Avatar billede peacewood Nybegynder
08. september 2004 - 02:26 #24
Jeg har nu endeligt modtaget min pc :) og undskyldningen var at der både var komponent mangel og travlhed samt storm over atlanten der forsinkede leverancerne he he.

Det der gjorde mig gal under dette forløb er at når man modtager et personligt brev, hvor i der står at man vil modtage sin maskine og så derefter ikke modtager den alligevel på det pågældende tidspunkt. jeg havde jo forinden allerede fået udskudt leverinsdatoen 2 gange!

Som sagt så er det jo selvfølgelig heller ikke nemt når der er komponent mangel men alligevel vil jeg mene at 27 dage er meget lang tid at vente i, når man tænker på at zepto på deres egen hjemmeside skriver under leveringsforhold at der vil max være 3 uger leveringstid bortset fra special komponenter og jeg vil nu nok mene at min pc blot indeholder standard komponenter.

Men nu er jeg glad, da jeg har modtaget min ordre og jeg vil da trods min store skuffelse hvad angår den lange ventetid alligevel slutte af med at rose producenten/forhandleren for et fremragende produkt, efter hvad min erfaring er på nuværende tidspunkt.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
08. september 2004 - 15:36 #25
dyt => jeg mente ikke at det var noget du havde fundet på, nærmest tværtimod. Jeg ville bare skrive vor uprofessionelt jeg syntes denne virksomhed havde opført sig, og ville i den forbindelse høre om der var andre der havde oplevet det samme, og det var der jo åbenbart :)
Avatar billede dyt Nybegynder
09. september 2004 - 21:59 #26
sorenbs, ahhh okay.. så må du undskylde jeg sådan "angreb" dig, jeg læste bare din historie som om der var noget jeg selv havde opdigtet ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 22:17 #27
Hvordan går det med problemløsningen ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:09 #28
Fik du løst problemet ?