Avatar billede larsrr Nybegynder
31. august 2004 - 14:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm. Hjælp til HijackThis logfil.

Jeg har et stort problem med min stationære computer... Jeg kan arbejde med den i flere timer, men så snart jeg bruger explorer kan jeg nå at klikke rundt på maks 5 sider inden jeg får blå skærm :-(

På den blå skærm står der:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.

BAD_POOL_CALLER

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret.

Hvis dette er en ny installation, skal du spørge hardware- eller softwareproducenten om der er windows-opgraderinger, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software, der er installeret for nylig. Deaktivere nogle indstillinger for BIOS-hukommelse, f.eks. caching eller afskygning. Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0X000000C2 (0X00000007, 0X00000CD4, 0X020A0003, 0X81EF8F28)

Starter lagring af den fysiske hukommelse. Lagring af fysisk hukommelse fuldført. Kontakt systemadministratoren eller teknisk support for at få yderlige hjælp.

BLÅ SKÆRM SLUT...

Når windows så starter op igen står der:

Fejlsignatur:
BCCode: c2 BCP1:00000007 BCP2: 00000CD4 BCP: 020A0003
BCP4: 81EF8F28 OSVer: 5_1_2600 SP: 1_0 Product: 256_1

Tekniske oplysninger om fejlrapporten:
Fejlrapporten indeholder følgende filer:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini080404 dmp
C:\DOCUME~1\FRANKS~1\LOKALE~1\Temp\WER2.tmp.dir00\systemdata.xml

Her gemmer den så noget i minidump, som man kan ændre her:

Right-click My Computer, and then click Properties.
Click the Advanced tab, and then under Startup and Recovery, click Settings (or Startup and Recovery).
Under System Failure.

Microsoft skriver noget om problemet her:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=314492>

Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal bruge det til...

Jeg tror det måske kunne være spyware, men jeg har kørt ad-aware og spybot. Begge de nyeste udgaver helt opdateret. Jeg har opdateret windows helt, men problemet er der stadig...

Jeg har taget en log fil med HijackThis. Kan nogen se om der er nogle problemer med dem???

øåØåLogfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:41:35, on 17-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\spkrmon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Promotions\HPpromo.exe
C:\Programmer\Armor2net\Armor2net Personal Firewall\Armor2net.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Palm\HOTSYNC.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: A2NPopUpKiller Class - {8A321C7D-9CED-45A8-870D-DAE843A45FD0} - C:\Programmer\Armor2net\Armor2net Personal Firewall\PopUpKiller.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPpromo psc 2400 series] "C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Promotions\HPpromo.exe" /N "psc 2400 series" -r
O4 - HKLM\..\Run: [Armor2net] C:\Programmer\Armor2net\Armor2net Personal Firewall\Armor2net.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Palm\HOTSYNC.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Palm\HOTSYNC.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\armor2net\armor2net personal firewall\netdog.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {ABCCB0F0-514E-4BA6-989D-C67E5DBC2946} - <https://netbank.danskebank.dk/download/keydownload/DB/KeyDownloader.cab>
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - <https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab>

Håber nogen kan hjælp mig!!

Der er point til den der får min computer til at kører godt igen!!

Mvh Lars Roland
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. august 2004 - 14:17 #1
Det er en svær een du kommer med der :O)

Start hijackthis op. Scan og fix denne:
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - (no file)
Det er hvad der ligger i loggen, som skal væk.

Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren i fejlsikret. (Tryk F8 nogle gange lige når windows starter)
Avatar billede rowdy Nybegynder
31. august 2004 - 14:20 #2
Ja, det er en led satan.. Ellers prøv pestpatrol, hvis du lige kan finde det. Jeg har desværre ikke et link til dig.
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. august 2004 - 14:25 #3
Det kunne godt tyde på at du har problemer med en driver eller lignende.
http://support.microsoft.com/?kbid=265879
Har du installeret noget nyt hardware for nyligt?
Avatar billede larsrr Nybegynder
31. august 2004 - 14:38 #4
Jeg sidder desværre ikke ved computeren nu, men der er lige installeret en hel masse. For jeg har lige købt den... Jeg kunne godt forstille mig det var noget med en usb driver, men kan bare slet ikke finde fejlen. Alt står til at være installeret rigtigt og jeg har brugt driverne der var med. Jeg har også opdateret xp og den kører fint usb2. Jeg er bare SÅ træt af den!!!
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. august 2004 - 14:44 #5
Jeg forstår godt du er SÅ træt af den *S*
Men der er nok en løsning på problemet.
Jeg ville pille det hele af igen. Undtaget alle opdateringer til windows.
Tag så een ting af gangen og læg ind. Kør lidt med det og surf rundt. Provoker maskinen derhen hvor du ved, det går galt. Når du finder ud af hvad maskinen ikke kan "tåle", må vi se, om der ligger et fix et sted.
Avatar billede larsrr Nybegynder
31. august 2004 - 14:45 #6
He he... Tror det lyder som en god idé, men prøver lige at ændre i HijackThis loggen frst. Hvis der er flere der har en idé til en løsning er de meget velkommen til at skrive!!!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. august 2004 - 15:42 #7
Jeg har en mistanke til den fil her C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE . Den er ikke snavs, men den har givet flere problemer. Det er en del af noget cd kopibeskyttelse. Du skulle måske lige tjekke den engang. Den er iøvrigt ikke lige sådan at slippe af med, men du kan læse lidt om den her, og der er også et link til en uninstaller, hvis det skulle være aktuelt
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. august 2004 - 15:43 #8
Ja, og så lige linket http://www.extremetech.com/article2/0,3973,834915,00.asp
Avatar billede larsrr Nybegynder
07. september 2004 - 14:43 #9
Nu har jeg kørt det antivirus program uden den fandt noget. Havde også systemworks 2004 på så det havde jeg ikke regnet med den skulle finde noget.

Jeg har også ændret i hijackthis, men det hjalp heller ikke noget...

Har læst hele linket om cdac11ba.exe Men udfra det er der heller ikke noget der hjælper...

Det er bare skod det hele. Den går ned 10 sek. efter den har været på nettet. Jeg har formateret computeren 2 gange og installeret alle enhender med org. og nyeste drivere... Intet hjælper...

Og andersenph... Jeg har provokeret maskinen så meget jeg har kunne... Bare uden resultet. Det er ikke til at se hvornår det kommer. Sygt!

Bare så snart man er på nettet går der 10 inden den går ned!
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. september 2004 - 14:51 #10
I tilfælde af at internetforbindelsen forsvinder skal du hente et program, der hedder LSPFix, for du kan risikere at din Internetforbindelse forsvinder. Brug kun programmet, hvis Internetforbindelsen forsvinder: http://www.cexx.org/lspfix.htm
direkte link http://www.cexx.org/lspfix.zip

Anden version: http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe (i tilfælde af, at LSPFix ikke virker).

Download begge til skrivebordet, så de er klar til brug, hvis forbindelsen forsvinder!

Hvis LSPFix skal bruges, så følg denne anvisning:
Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish.
Brug kun programmet, hvis Internetforbindelsen forsvinder

Prøv at fixe disse med Hijackthis:
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\armor2net\armor2net personal firewall\netdog.dll

Genstart og ny log please :O)
Avatar billede larsrr Nybegynder
07. september 2004 - 15:57 #11
Yahoooooooooooooooooooo............

Jeg har endelig fundet fejlen! Det er ellers en helt ny Dell stationær, men usb stikne virker ikke korrekt. Måden jeg var på nettet på var jo gennem mit bredbåndsmodem fra tdc... Det var tilsluttet med usb stik. Og det kan den godt finde ud af og den giver ingen fejl når man installere det! Men brug et almideligt netkabel i stedet for det skod usb kabel... Så virkede det! Og virker fint nu... Er kun lidt sur på den computer. Har jo nemlig "ikke" brugt 20-30 timer på at få den lavet...
Det var bare underligt for der var fin forbindelse igennem usd kablet på nettet... Man kunne bare kun surfe mellem 10-30 sek., så gik den ned med blå skærm. Det gik ellers fint hurtigt med min 1 m/bit, men gik ned lidt efter...

Nu kører det bare perfekt! USB kabler til modem'er skulle forbydes...
Avatar billede larsrr Nybegynder
07. september 2004 - 15:58 #12
Mange tak for de mange gode forslag!!!
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. september 2004 - 07:10 #13
Det glæder mig at du fandt fejlen.
Lukker du så selv her?
Avatar billede larsrr Nybegynder
16. september 2004 - 11:18 #14
.